Relationship between cyberbullying and readiness for aggressive behavior in middle adolescence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A43866304" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:43866304 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18450/11:43866304
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.277" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.277</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.277" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2011.11.277</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Relationship between cyberbullying and readiness for aggressive behavior in middle adolescence
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the cyberbullying and aggression in adolescence. There are in the paper defined the basic terms of aggression, bullying, cyber violence and cyberbullying. The theoretical issues and typological approaches to cyber bullying are described: methods and techniques of cyberbullying, types of aggressors. The aim of our study is to explore relationship between cyberbullying and aptitude to aggressive behaviour in middle adolescence (age 12-15). There were tested 250 pupils.
Název v anglickém jazyce
Relationship between cyberbullying and readiness for aggressive behavior in middle adolescence
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the cyberbullying and aggression in adolescence. There are in the paper defined the basic terms of aggression, bullying, cyber violence and cyberbullying. The theoretical issues and typological approaches to cyber bullying are described: methods and techniques of cyberbullying, types of aggressors. The aim of our study is to explore relationship between cyberbullying and aptitude to aggressive behaviour in middle adolescence (age 12-15). There were tested 250 pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - social and behavioral sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
2011
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
567-573
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—