Postoje české společnosti ke vzdělávání a jejich vývoj v čase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F10%3A10284865" target="_blank" >RIV/00216208:11210/10:10284865 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/109/211" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/109/211</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje české společnosti ke vzdělávání a jejich vývoj v čase
Popis výsledku v původním jazyce
V posledních desetiletích dochází v mezinárodní komunitě tvůrců vzdělávacích politik k velkým změnám v nazírání na cíle vzdělávání. Tyto změny jsou z působeny reflexí velkých změn společenských. Česká republika v nových kurikulárních dokumentech deklaruje změny cílů vzdělávání, které jsou ve shodě s mezinárodními prioritami. Tyto cíle však nebyly předmětem národní diskuse a není zřejmé, zda se těší podpoře široké veřejnosti, která je pro realizaci tak zásadních změn ve vzdělávacím systému nezbytná. Staťhledá prostřednictvím sekundární analýz y dostupných výzkumů postojů veřejnosti ke vzdělávání odpovědi na otázky, jak veřejnost reflektuje stav českého vzdělávacího systému a změn, které v něm probíhají, zda pociťuje potřebu změn a zda a jak se změnilyjejí pohledy na cíle vzdělávání. Analýza srovnává postoje respondentů v současnosti a ve druhé polovině devadesátých let.
Název v anglickém jazyce
Education andits Evolution in Time
Popis výsledku anglicky
The members of the international community of education policy makers have been changing dramatically their views on educational goals in the last decades, reflecting the important changes in the society. The Czech Republic has launched a curricular reform corresponding to the priorities of the international community. Yet the objectives of the reform were not subject to national discussion and the societal support to them seems rather doubtful. Such support is nevertheless crucial for a successful implementation of the reform. This article investigates in how the Czech society reflects the changes in the education system, whether any changes are required at all, and whether and how the public attitudes to educational goals have changed since the 1990s. The results of available surveys of the Czech society's attitudes to education are compared.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia peadagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
27-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—