Educational Strategie Based on Conflict in Intercultural Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10100540" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10100540 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational Strategie Based on Conflict in Intercultural Education
Popis výsledku v původním jazyce
The article focuses on the concept of conflict as a core for several educational strategies in the frame of so called conflict positive school. The strategies are analyzed from the point of increased achievement and productivity, creative problem solving, growth in cognitive and moral reasoning, increased perspective-taking ability, but with relation to this, the main emphasis is laid on developing students plurality democratic values, interculturality and citizenship. Two branches of educational strategies working on the base of conflict are presented: non- fictional and fictional with some examples (academic controversies, drama strategies) The factors of creating the diversity learning environment are discussed with the attention to the process of implementation into common practice in schools.
Název v anglickém jazyce
Educational Strategie Based on Conflict in Intercultural Education
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the concept of conflict as a core for several educational strategies in the frame of so called conflict positive school. The strategies are analyzed from the point of increased achievement and productivity, creative problem solving, growth in cognitive and moral reasoning, increased perspective-taking ability, but with relation to this, the main emphasis is laid on developing students plurality democratic values, interculturality and citizenship. Two branches of educational strategies working on the base of conflict are presented: non- fictional and fictional with some examples (academic controversies, drama strategies) The factors of creating the diversity learning environment are discussed with the attention to the process of implementation into common practice in schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogijska istraživanja
ISSN
1334-7888
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
37-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—