Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Strategie Based on Conflict in Intercultural Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10100540" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10100540 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Strategie Based on Conflict in Intercultural Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the concept of conflict as a core for several educational strategies in the frame of so called conflict positive school. The strategies are analyzed from the point of increased achievement and productivity, creative problem solving, growth in cognitive and moral reasoning, increased perspective-taking ability, but with relation to this, the main emphasis is laid on developing students plurality democratic values, interculturality and citizenship. Two branches of educational strategies working on the base of conflict are presented: non- fictional and fictional with some examples (academic controversies, drama strategies) The factors of creating the diversity learning environment are discussed with the attention to the process of implementation into common practice in schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Strategie Based on Conflict in Intercultural Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the concept of conflict as a core for several educational strategies in the frame of so called conflict positive school. The strategies are analyzed from the point of increased achievement and productivity, creative problem solving, growth in cognitive and moral reasoning, increased perspective-taking ability, but with relation to this, the main emphasis is laid on developing students plurality democratic values, interculturality and citizenship. Two branches of educational strategies working on the base of conflict are presented: non- fictional and fictional with some examples (academic controversies, drama strategies) The factors of creating the diversity learning environment are discussed with the attention to the process of implementation into common practice in schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogijska istraživanja

  • ISSN

    1334-7888

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    37-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus