Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výukové strategie a potenciál diverzity ve třídě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F09%3A00200697" target="_blank" >RIV/00216208:11210/09:00200697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výukové strategie a potenciál diverzity ve třídě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teoretická studie kombinovaná s výstupy z empirických sond je zaměřena na klíčovou otázku vzdělávací teorie i praxe: Jak využít potenciál žákovské diverzity pro efektivní učení všech? Jádrem studie je popis a interpretace vybraných výukových strategií založených na práci s poznávacím konfliktem v kooperativním kontextu - kooperativní strategie, strategie učebních sporů a dramaticko výchovné strategie. Tyto strategie jsou vztahovány k rámci 1. pojetí školy 2. pojetí vzdělávání, které je na kategorii konfliktu založeno - v paradigmatu sociálního konstruktivismu 3. pohledů na heterogenitu a homogenitu ve vzdělávacím prostředí. Základní problém je spatřován v implementačních procesech: v možnosti většího prostoru pro tyto strategie, které jsou teoreticky propracovány a empiricky ověřeny, jejich výskyt v praxi naší školy je však prozatím limitovaný.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational strategies and diversity classroom potential

  • Popis výsledku anglicky

    The theoretical study combined with empirical probes is focused on the key issue of educational theory and practice: How to capitalize from students diversity for effective learning of all? In the core of the study there is a description and interpretation of some instructional strategies based on working with cognitive conflict in the cooperative context - cooperative strategies, academic controversies, drama strategies. The strategies are interpreted in the frame of 1. the whole school concept 2. conflict based educational concept - in social constructivistic paradigma 3. views on heterogenity and homogenity in educational environment. The key issues are seen in implementation processes, in the broader space for the strategies which are elaborated theoretically and empirically testified, but limited in our school practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0258" target="_blank" >GA406/08/0258: Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus