Výukové cíle muzejní edukace. Prostředek rozvoje funkční spolupráce školy a muzea
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10398963" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10398963 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výukové cíle muzejní edukace. Prostředek rozvoje funkční spolupráce školy a muzea
Popis výsledku v původním jazyce
Odborná monografie je věnována komplexní teoreticko-empirické analýze výukového cíle muzejní edukace v kontextu spolupráce školy a muzea z pozice humanistického pojetí vzdělávání. Téma a pojetí knihy vycházejí z předpokladu, že výukový cíl je významným prvkem při plánování a realizaci výuky a jedním z klíčových prostředků rozvoje funkční spolupráce obou jmenovaných institucí. Teoretické kapitoly knihy se v návaznosti na vymezení pojmu muzejní edukace zabývají na pozadí humanistické pedagogiky a psychologie výukovým cílem. Stěžejní je nejen základní ukotvení pojmu výukový cíl, ale také analýza obsahového pojetí cílů muzejní edukace, analýza práce muzejního pedagoga s cíli a ukotvení cíle ve vztahu k ostatním komponentám procesu muzejní edukace. Samozřejmostí je akcentování problematiky autoevaluace vzdělávacích výsledků. Zvláštní prostor je věnován představení kvalitativního výzkumného šetření, které se zabývalo reflexí výukových cílů muzejní edukace z perspektivy učitelů základních škol a dále v rámci případové studie analyzovalo a interpretovalo výukové cíle konkrétního edukačního programu. Závěrečná syntéza výsledků výzkumného šetření je představena formou inovativních doporučení pro muzejně-pedagogickou praxi v oblasti výukových cílů. Kniha je určena odborníkům v oblasti pedagogických věd, dále muzejním pedagogům a všem zájemcům o muzejní pedagogiku. Titul usiluje přinést inspirativní podněty, které by byly vhodnou oporou pro zkvalitnění stávající muzejně-pedagogické teorie i praxe v kontextu spolupráce školy a muzea.
Název v anglickém jazyce
Educational goals of museum education. A means of developing functional cooperation between school and museum
Popis výsledku anglicky
The monograph is devoted to a complex theoretical-empirical analysis of the educational goal of museum education in the context of school and museum cooperation from the humanistic concept of education. The theme and concept of the book are based on the assumption that the teaching objective is an important element in the planning and implementation of teaching and one of the key means of developing functional cooperation between the two institutions. The theoretical chapters of the book, in connection with the definition of the term museum education, deal with the educational goal on the background of humanistic pedagogy and psychology. It is not only the basic anchoring of the term educational goal, but also the analysis of the content conception of the goals of the museum education, the analysis of the work of the museum educator with the goals and the anchoring of the goal in relation to other components of the museum education process. The issue of self-evaluation of educational outcomes is a matter of course. A special space is devoted to the presentation of a qualitative research that dealt with the reflection of the educational objectives of museum education from the perspective of primary school teachers and further analyzed and interpreted the educational objectives of a particular educational program. The final synthesis of the research results is presented in the form of innovative recommendations for museum-pedagogical practice in the area of teaching objectives. The book is intended for experts in the field of educational sciences, museum educators and all those interested in museum pedagogy. The title seeks to provide inspirational impulses that would be a suitable support for improving the current museum-pedagogical theory and practice in the context of school and museum cooperation.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7603-019-0
Počet stran knihy
202
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—