Edukační potenciál muzea
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139429" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139429 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukační potenciál muzea
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha se věnuje edukačnímu potenciálu muzea a předkládá výzkumná zjištění o vztahu muzea a školy. Přináší syntézu muzeologických a pedagogických poznatků a zavedení termínu muzejní edukace, její kapitoly propojuje zájem o smysl muzea a jeho jedinečný výchovný potenciál. Postupně je představen muzejní fenomén, jeho historické projevy i současné trendy v muzejní kultuře. Samostatné kapitoly přinášejí přehled dosavadního využívání edukačního potenciálu muzea, a to od samotných počátků na sklonku 18. století až k prudkému rozvoji muzejní edukace ve století dvacátém. Zvláštní prostor je věnován vztahu a kooperaci muzea a školy a konkrétním podnětům pro práci muzeí, které vycházejí z provedeného kvantitativního výzkumu mezi učiteli. Teoretická východiska ilustrují konkrétní příklady úspěšného edukačního působení řady českých muzeí.
Název v anglickém jazyce
The Educational Potential of A Museum
Popis výsledku anglicky
This book deals with the educational potential of a museum and presents the findings of the research on the relation between the museum and school. The book fuses museological and educational knowledge and it coins the term - museum teaching. The chapters of the book share interest in the role of a museum and its unique educational potential. The museum phenomenon is gradually introduced with the view on its historical manifestations and the current trends in museum culture. Particular chapters give anoverview of the ways the educational potential of a museum has been exploited up to now, from its very beginning at the end of 18th century up until the rapid development of museum teaching in the 20th century. A special chapter is dedicated to comment on the relation and cooperation between the school and the museum and to discuss particular initiatives for museum activities which are based on the quantitative research conducted among teachers. Theoretical solutions are illustrated by p
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-3034-8
Počet stran knihy
394
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—