Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Edukační potenciál muzea

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139429" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139429 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Edukační potenciál muzea

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha se věnuje edukačnímu potenciálu muzea a předkládá výzkumná zjištění o vztahu muzea a školy. Přináší syntézu muzeologických a pedagogických poznatků a zavedení termínu muzejní edukace, její kapitoly propojuje zájem o smysl muzea a jeho jedinečný výchovný potenciál. Postupně je představen muzejní fenomén, jeho historické projevy i současné trendy v muzejní kultuře. Samostatné kapitoly přinášejí přehled dosavadního využívání edukačního potenciálu muzea, a to od samotných počátků na sklonku 18. století až k prudkému rozvoji muzejní edukace ve století dvacátém. Zvláštní prostor je věnován vztahu a kooperaci muzea a školy a konkrétním podnětům pro práci muzeí, které vycházejí z provedeného kvantitativního výzkumu mezi učiteli. Teoretická východiska ilustrují konkrétní příklady úspěšného edukačního působení řady českých muzeí.

  • Název v anglickém jazyce

    The Educational Potential of A Museum

  • Popis výsledku anglicky

    This book deals with the educational potential of a museum and presents the findings of the research on the relation between the museum and school. The book fuses museological and educational knowledge and it coins the term - museum teaching. The chapters of the book share interest in the role of a museum and its unique educational potential. The museum phenomenon is gradually introduced with the view on its historical manifestations and the current trends in museum culture. Particular chapters give anoverview of the ways the educational potential of a museum has been exploited up to now, from its very beginning at the end of 18th century up until the rapid development of museum teaching in the 20th century. A special chapter is dedicated to comment on the relation and cooperation between the school and the museum and to discuss particular initiatives for museum activities which are based on the quantitative research conducted among teachers. Theoretical solutions are illustrated by p

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-3034-8

  • Počet stran knihy

    394

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy