Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Muzejní edukace - teoretické vymezení stěžejního termínu muzejní pedagogiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33118986" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33118986 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Muzejní edukace - teoretické vymezení stěžejního termínu muzejní pedagogiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek reaguje na problémy české muzejní pedagogiky, týkající se její terminologie a teoretických základů. V příspěvku autorka zavádí pojem muzejní edukace, který jednak představuje předmět zkoumání vědní disciplíny muzejní pedagogika a jednak - v souladu s tendencemi současné pedagogické vědy - označuje skutečnost, která bývá nepřesně označována za muzejně pedagogickou praxi, případně za muzejní pedagogiku jako takovou. Muzejní edukaci chápe jako facilitované a intencionální výchovné působení muzea naveřejnost a vymezuje podrobně její specifika.

  • Název v anglickém jazyce

    Museum Education - Theoretical Definition of the Important Term of Museum Pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses the problems of the Czech museum education, concerning its terminology and theoretical foundations. The author introduces the concept of museum education, which may be a subject of study discipline of museum pedagogy and also - in line with current trends in science teaching - refers to the fact that is often inaccurately described as museum teaching experience or pedagogy for the museum itself. Museum education is understood as intentional and facilitated educational influence on the public museums and defines in detail the specifics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Acta musealia Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně, suplementa 2011/1, Muzeum a škola

  • ISBN

    978-80-87130-20-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    19-28

  • Název nakladatele

    Muzeum jihovýchodní Moravy

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    16. 3. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku