Vznik a rozvoj muzejní pedagogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F09%3A00037680" target="_blank" >RIV/00216224:14510/09:00037680 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vznik a rozvoj muzejní pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přibližuje vznik edukační funkce muzea a počátky muzejní pedagogiky jako teorie a praxe edukace v muzeu, muzeem a pro muzeum. Zabývá se rozvojem muzejněpedagogických aktivit od druhé poloviny 18. století a konstituováním muzejní pedagogiky jakovědy ve druhé polovině 20. století. Současná muzejní pedagogika představuje interdisciplinární obor, který vychází zejména z muzeologických, pedagogických, psychologických a komunikačních teoretických východisek a vyznačuje se systematickým výzkumem, publikováním teoretických a výzkumných textů a oborovým zakotvením ve vědeckých ústavech a v terciárním vzdělávání. Muzejní pedagogika reaguje na aktuální výzvy společnosti, přispívá ke kvalitě života jejich členů a v praxi naplňuje jednu z klíčových funkcí moderního muzea jako nenahraditelné instituce celoživotního učení a především neformálního a informálního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Formation and development of museum pedagogy
Popis výsledku anglicky
The paper describes the formation of the educational function of museum and the beginnings of museum pedagogy as theory and practice of education in, through and for museum. It deals with the development of activities in museum education since the secondhalf of 18th century and the establishment of museum pedagogy as a science in the second half of 20th century. Present museum pedagogy is an interdisciplinary field based primarily on museological, pedagogical, psychological and communication theoretical starting points and is characterised by systematic research, publishing of theoretical and research texts and establishment of the field in scientifically institutions as well as tertiary education. Museum pedagogy reacts to current challenges of the society, enhances the quality of life of its members and performs one of the crucial functions of modern museum as an irreplaceable institution of lifelong learning and especially nonformal and informal education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Muzeum. Muzejní a vlastivědná práce
ISSN
1803-0386
e-ISSN
—
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—