Muzejní pedagogika - ke genezi a trendům
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F05%3A00031045" target="_blank" >RIV/00216224:14510/05:00031045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Muzejní pedagogika - ke genezi a trendům
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přibližuje počátky muzejní pedagogiky v rámci teoretických reflexí edukační funkce muzea od 16. století. Dále se zabývá konstituováním muzejní pedagogiky jako moderní vědy, jež spadá do poslední třetiny minulého století a souvisí se systematickým výzkumem, s publikováním teoretických muzejně pedagogických textů a s oborovým zakotvením ve vědeckých ústavech a v terciárním vzdělávání. Závěr příspěvku charakterizuje aktuální trendy a koncepce muzejní pedagogiky, jež jsou především determinovány pedagogickými, muzeologickými, psychologickými a komunikačními teoretickými východisky.
Název v anglickém jazyce
Museum Education - Origins and Trends
Popis výsledku anglicky
The paper describes origins, development and current trends of museum education. This field is defined as theory and practice of education in museums. The first theoretical reflection of museum education traces back in the 16th century. A brief account of modern museum education is provided, which have been blossoming since the last third of the previous century. It was manifested by systematic research, publishing theoretical texts, and work in institutions and in tertiary education. The final part ofthe paper describes the current state of museum education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická revue
ISSN
1335-1982
e-ISSN
—
Svazek periodika
r. 57
Číslo periodika v rámci svazku
č. 3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—