Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Émile Durkheim - sociolog a pedagog

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10103561" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10103561 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Émile Durkheim - sociolog a pedagog

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text Émile Durkheim - sociolog a pedagog pojednává o Durkheimových předchůdcích na poli sociální vědy, o jeho epistemologii, sociologické metodě, a různých podobách uchopení vztahu mezi individuem a společností, zejména v oblasti epistemologie, morální sociologie a teorie výchovy. Cílem práce je představit v českém prostředí dosud málo připomínaného klasika a ukázat jej v několika podobách. Jako jednoho z posledních systematiků v humanitních vědách pojmově vybaveného k uchopení sociální skutečnosti ve všech jejích aspektech, jako významného myslitele o výchově, který neupadl do obecností a schematických humanistických klišé, jako přesvědčivého zastánce normativního pojetí pedagogiky a jako poctivého teoretika řešícího stále živý problém, jak skloubit princip vědecké objektivity a hodnotové neutrality s porozuměním lidské, resp. společenské realitě.

  • Název v anglickém jazyce

    Émile Durkheim - the Sociologist and Educationalist

  • Popis výsledku anglicky

    The text Émile Durkheim - the Sociologist and Educationalist deals with the predecessors of Durkheim in the field of social science, with his epistemology, sociological method, and various forms of grasping the relation between an individual and society,particularly in the realm ofmoral sociology and theory of education. The aim of this work was to show Durkheim to be one of the last systematists of human sciences who was conceptually equipped to grasp social reality in all its aspects, as well asa prominent education thinker, who did not lapse into schematic humanistic clichés. Moreover, the text tries to present Durkheim as a persuasive proponent of normative approach to pedagogy and as a conscientious theoretician who tried to solve the problem ofhow to bring the principle of scientific objectivity and value neutrality into accord with comprehension of human and social realities.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7308-335-9

  • Počet stran knihy

    196

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy