Émile Durkheim - sociolog a pedagog
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10103561" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10103561 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Émile Durkheim - sociolog a pedagog
Popis výsledku v původním jazyce
Text Émile Durkheim - sociolog a pedagog pojednává o Durkheimových předchůdcích na poli sociální vědy, o jeho epistemologii, sociologické metodě, a různých podobách uchopení vztahu mezi individuem a společností, zejména v oblasti epistemologie, morální sociologie a teorie výchovy. Cílem práce je představit v českém prostředí dosud málo připomínaného klasika a ukázat jej v několika podobách. Jako jednoho z posledních systematiků v humanitních vědách pojmově vybaveného k uchopení sociální skutečnosti ve všech jejích aspektech, jako významného myslitele o výchově, který neupadl do obecností a schematických humanistických klišé, jako přesvědčivého zastánce normativního pojetí pedagogiky a jako poctivého teoretika řešícího stále živý problém, jak skloubit princip vědecké objektivity a hodnotové neutrality s porozuměním lidské, resp. společenské realitě.
Název v anglickém jazyce
Émile Durkheim - the Sociologist and Educationalist
Popis výsledku anglicky
The text Émile Durkheim - the Sociologist and Educationalist deals with the predecessors of Durkheim in the field of social science, with his epistemology, sociological method, and various forms of grasping the relation between an individual and society,particularly in the realm ofmoral sociology and theory of education. The aim of this work was to show Durkheim to be one of the last systematists of human sciences who was conceptually equipped to grasp social reality in all its aspects, as well asa prominent education thinker, who did not lapse into schematic humanistic clichés. Moreover, the text tries to present Durkheim as a persuasive proponent of normative approach to pedagogy and as a conscientious theoretician who tried to solve the problem ofhow to bring the principle of scientific objectivity and value neutrality into accord with comprehension of human and social realities.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7308-335-9
Počet stran knihy
196
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—