Sociologie a sociální pedagogika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60555670%3A_____%2F13%3A%230000112" target="_blank" >RIV/60555670:_____/13:#0000112 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociologie a sociální pedagogika
Popis výsledku v původním jazyce
Text konstruuje narativ historických a institucionálních mezioborových souvislostí sociologie a sociální pedagogiky. Odkazuje přitom na příklady kořeny některých trvajících vlivů. Jejich jádrem je dialektika morálky a racionality, kterou nastolila modernizace. Zdůrazněna je role É. Durkheima při nastolení požadavku disciplíny zkoumající, jakými postupy ve výchově smířit morálku s racionalitou. Další příklady zahrnují teoretické příspěvky k sociální patologii v rané americké sociologii, u R. K. Mertona aT. Hirshiho.
Název v anglickém jazyce
Sociology and Social Pedagogy
Popis výsledku anglicky
The text is based on a narrative construction of some interdisciplinary historical and institutional interrelations between sociology and social pedagogy. Roots of certain lasting influences are identified. Their core consists in the dialectics of moralsand rationality that was realized in the course of modernization. Role of É. Durkheim is emphasized, for it was him who voiced the call for a discipline studying how to harmonize morals and rationality by means of education. Other influences consider theoretical investigations in social pathology in early American sociology, R. K. Merton and T. Hirshi.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Sociální pedagogika v kontextu teorie a praxe I. Brněnská sociálně pedagogická škola ? vývoj, realita, perspektívy
ISBN
978-80-87182-45-1
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
192-210
Počet stran knihy
217
Název nakladatele
Institut mezioborových studií, Brno
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—