Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociologie a sociální pedagogika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60555670%3A_____%2F13%3A%230000112" target="_blank" >RIV/60555670:_____/13:#0000112 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociologie a sociální pedagogika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text konstruuje narativ historických a institucionálních mezioborových souvislostí sociologie a sociální pedagogiky. Odkazuje přitom na příklady kořeny některých trvajících vlivů. Jejich jádrem je dialektika morálky a racionality, kterou nastolila modernizace. Zdůrazněna je role É. Durkheima při nastolení požadavku disciplíny zkoumající, jakými postupy ve výchově smířit morálku s racionalitou. Další příklady zahrnují teoretické příspěvky k sociální patologii v rané americké sociologii, u R. K. Mertona aT. Hirshiho.

  • Název v anglickém jazyce

    Sociology and Social Pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    The text is based on a narrative construction of some interdisciplinary historical and institutional interrelations between sociology and social pedagogy. Roots of certain lasting influences are identified. Their core consists in the dialectics of moralsand rationality that was realized in the course of modernization. Role of É. Durkheim is emphasized, for it was him who voiced the call for a discipline studying how to harmonize morals and rationality by means of education. Other influences consider theoretical investigations in social pathology in early American sociology, R. K. Merton and T. Hirshi.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sociální pedagogika v kontextu teorie a praxe I. Brněnská sociálně pedagogická škola ? vývoj, realita, perspektívy

  • ISBN

    978-80-87182-45-1

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    192-210

  • Počet stran knihy

    217

  • Název nakladatele

    Institut mezioborových studií, Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly