Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní fase - prameny pro dějiny výchovy a vzdělávání v 18. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10109633" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10109633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školní fase - prameny pro dějiny výchovy a vzdělávání v 18. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o školních zprávách (tzv. fasích) týkající se příjmů a majetků škol a školnich učitelů. Zaměřuje se na zprávy z let 1775 až 1792, které jsou součástí archivu po Českém guberniu. Čeští historikové jako například Josef Hanzal nebo Jan Šafránek se těmito zprávy zabývali již dříve a to především za použití kvantitativních metod, cílem článku je však ukázat, že na materiál je možné nahlížet i z jiného úhlu pohledu. Můžeme zde totiž nalézt i některé zprávy týkající se problémů škol a školníchučitelů, školní výuky, nebo také knih a tabulek, které se ve školách používaly.

  • Název v anglickém jazyce

    School Reports as Sources for the History of Education and Schooling in the Eighteenth Century

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with school reports on gains and properties of schools and their masters (the so called "fassiones" in Latin). It focuses on the part of archive of Bohemian Gubernium containing school reports from 1775 to 1792. Previous Czech historians as Josef Hanzal or Jan Šafránek has examined these reports especially with the use of quantitative methods, but the goal of this study is to show that more points of view are possible and available. More details about problems of schools and teachers,content of school instruction, and employed books and tables, could also be found in this kind of source.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cornova : revue České společnosti pro výzkum 18. století a Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze

  • ISSN

    1804-6983

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    39-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus