Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Seeing the Seeing the Seeing: Understanding the Spectatorship of Forced Entertainment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10110072" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10110072 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Seeing the Seeing the Seeing: Understanding the Spectatorship of Forced Entertainment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to explore the crucial role of the audience in the artistic strategies of Forced Entertainment, a leading contemporary British experimental theatre troupe. The paper attempts to highlight the shift of the role of audience towards the spectator as a witness, raising thus further ethical issues. Furthermore, the company's insistence on the presence, realness and "failure" framed by the tools of postdramatic theory and the umbrella of Live Art create a new reading of the endless interplay between the theatre and its audiences, which is illustrated on two recent performances of Forced Entertainment, Showtime (1996) and Spectacular (2008).

  • Název v anglickém jazyce

    Seeing the Seeing the Seeing: Understanding the Spectatorship of Forced Entertainment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to explore the crucial role of the audience in the artistic strategies of Forced Entertainment, a leading contemporary British experimental theatre troupe. The paper attempts to highlight the shift of the role of audience towards the spectator as a witness, raising thus further ethical issues. Furthermore, the company's insistence on the presence, realness and "failure" framed by the tools of postdramatic theory and the umbrella of Live Art create a new reading of the endless interplay between the theatre and its audiences, which is illustrated on two recent performances of Forced Entertainment, Showtime (1996) and Spectacular (2008).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American and British Studies Annual

  • ISSN

    1803-6058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    146-158

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus