Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Word-Initial Glottal Stops in Recognizing English Words

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10112455" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10112455 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Word-Initial Glottal Stops in Recognizing English Words

  • Popis výsledku v původním jazyce

    English word-initial vowels in natural continuous speech are optionally preceded by glottal stops or functionally equivalent glottalizations. It may be claimed that these glottal elements disturb the smooth flow of speech. However, they clearly mark wordboundaries, which may potentially facilitate speech processing in the brain of the listener. The present study utilizes the word-monitoring paradigm to determine whether listeners react faster to words with or without glottalizations. Three groups of subjects were compared: Czech and Spanish learners of English and native English speakers. The results indicate that perceptual use of glottalization for word segmentation is not entirely governed by universal rules and reflects the mother tongue of the listener as well as the status (L1/L2) of the target language.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Word-Initial Glottal Stops in Recognizing English Words

  • Popis výsledku anglicky

    English word-initial vowels in natural continuous speech are optionally preceded by glottal stops or functionally equivalent glottalizations. It may be claimed that these glottal elements disturb the smooth flow of speech. However, they clearly mark wordboundaries, which may potentially facilitate speech processing in the brain of the listener. The present study utilizes the word-monitoring paradigm to determine whether listeners react faster to words with or without glottalizations. Three groups of subjects were compared: Czech and Spanish learners of English and native English speakers. The results indicate that perceptual use of glottalization for word segmentation is not entirely governed by universal rules and reflects the mother tongue of the listener as well as the status (L1/L2) of the target language.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Interspeech 2011

  • ISBN

    978-1-61839-270-1

  • ISSN

    1990-9772

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    165-168

  • Název nakladatele

    Causal Productions

  • Místo vydání

    Florencie

  • Místo konání akce

    Florencie

  • Datum konání akce

    27. 8. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku