Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10130291" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10130291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je představena metoda tvůrčího psaní , která vede k rozvoji dovednosti psaní v průběhu osvojování českého jazyka jako cizího, a jeho další pozitivní dopady. Písemný projev je komplexní činnost, zásadní pro elicitaci komunikační kompetence. V níse spojují vybavování , ověřování a rozšiřování slovní zásoby, s ohledem na stratifikaci českého jazyka a funkční styly, znalost a zvládnutí pravidel české gramatiky. Didaktika předmětu však není vyvinuta. Tento článek proto chce ukázat, že tvůrčí psaníje pro výuku cizinců žádoucí a dále aktuální metodou. Navrhuji některé možné způsoby výuky daného předmětu. Tvůrčí psaní představuji jako způsob učení cizího jazyka. Tento koncept je odlišný od tvůrčího psaní pro rodilé mluvčí, jehož cílem je především pěstování osobitého stylu. Tvůrčím psaním zde také nemyslím tzv. gramatické psaní. V článku dále ukazuji, na jaké metody a postupy může budoucí didaktika předmětu navázat.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative writing in tuition of Czech as a foreign language

  • Popis výsledku anglicky

    There is introduced the method of creative writing in the article, that leads to writing skills development during the acquirement of the Czech language as the foreign on, and its further positive impacts. The written expression is a complex activity, fundamental for communication competency's elicitation. There are connected consolidation, verification and word-stock extension within it, whitch regard to the Czech language stratification and functional styles, the knowledge of the signs of the particular composition formations (i.e. formal characteristics and conventional use of the language phrases) and the mastering of the Czech language grammatical rules. But the didactic of the subjects is not developed. The article therefore wants to show, that creative writing is required for foreigners and the current method. I suggest some possible ways of teaching the subject. I introduce creative writing as a way of learning a foreign language. This concept is different from creative writing

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nové trendy v didaktice českého jazyka

  • ISBN

    978-80-7290-603-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    145-155

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Pedf UK Praha

  • Datum konání akce

    9. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku