Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10130291" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10130291 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
V článku je představena metoda tvůrčího psaní , která vede k rozvoji dovednosti psaní v průběhu osvojování českého jazyka jako cizího, a jeho další pozitivní dopady. Písemný projev je komplexní činnost, zásadní pro elicitaci komunikační kompetence. V níse spojují vybavování , ověřování a rozšiřování slovní zásoby, s ohledem na stratifikaci českého jazyka a funkční styly, znalost a zvládnutí pravidel české gramatiky. Didaktika předmětu však není vyvinuta. Tento článek proto chce ukázat, že tvůrčí psaníje pro výuku cizinců žádoucí a dále aktuální metodou. Navrhuji některé možné způsoby výuky daného předmětu. Tvůrčí psaní představuji jako způsob učení cizího jazyka. Tento koncept je odlišný od tvůrčího psaní pro rodilé mluvčí, jehož cílem je především pěstování osobitého stylu. Tvůrčím psaním zde také nemyslím tzv. gramatické psaní. V článku dále ukazuji, na jaké metody a postupy může budoucí didaktika předmětu navázat.
Název v anglickém jazyce
Creative writing in tuition of Czech as a foreign language
Popis výsledku anglicky
There is introduced the method of creative writing in the article, that leads to writing skills development during the acquirement of the Czech language as the foreign on, and its further positive impacts. The written expression is a complex activity, fundamental for communication competency's elicitation. There are connected consolidation, verification and word-stock extension within it, whitch regard to the Czech language stratification and functional styles, the knowledge of the signs of the particular composition formations (i.e. formal characteristics and conventional use of the language phrases) and the mastering of the Czech language grammatical rules. But the didactic of the subjects is not developed. The article therefore wants to show, that creative writing is required for foreigners and the current method. I suggest some possible ways of teaching the subject. I introduce creative writing as a way of learning a foreign language. This concept is different from creative writing
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy v didaktice českého jazyka
ISBN
978-80-7290-603-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
145-155
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Nakladatelství Karolinum
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Pedf UK Praha
Datum konání akce
9. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—