Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K didaktice tvůrčího psaní pro cizince

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10130294" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10130294 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pf.ujep.cz/files/Usta_2-2012.pdf" target="_blank" >http://pf.ujep.cz/files/Usta_2-2012.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K didaktice tvůrčího psaní pro cizince

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie je představit tvůrčí psaní jako metodu osvojování cizího jazyka. Toto pojetí se odlišuje od tvůrčího psaní pro rodilé, jehož cílem má být především pěstování osobitého autorského stylu. Dále chce ukázat, že je metodou syntetizující a aktivizující a že odpovídá současným trendům českého i evropského vzdělávání. Studie vychází z kurzů tvůrčího psaní pro zahraniční studenty českého jazyka, kterým se autorka věnuje. Pokouší se jí přispět k vytvoření didaktiky tohoto předmětu, která dosud není vypracována. Opírá se přitom o vlastní zkušenosti z výuky, obecné postupy tvůrčího psaní, platné jak pro rodilé, tak nerodilé mluvčí, dále o poznatky z didaktiky tvůrčího psaní pro studenty němčiny a angličtiny jako cizího jazyka, o techniky vzešlé v americké provenienci pro rodilé uživatele a o podněty z populárních kurzů určených široké veřejnosti. Autorka se domnívá, že v daném předmětu lze navázat na tradici české stylistiky a jazykové kultury, jakož i na moderní pojetí slohové a komu

  • Název v anglickém jazyce

    On Didactic of Creative Writing for Foreigners

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to introduce creative writing as a method of learning a foreign language. This concept is different from creative writing to native, whose aim is primarily growing distinctive authorial style. Furthermore, to show that the methodof synthesizing and activating and that corresponds to current trends of Czech and European education. The study is based on creative writing courses for foreign students of the Czech language, which the author teaches. She attempts to contribute to thecreation of didactics of the subject, which is not yet developed. Draws on his own experience of teaching general practices in creative writing, valid for both native and non-native speakers, followed by knowledge of didactics of creative writing for students of German and English as a foreign language, a technique resulting in American provenance for native and user input of the popular courses for the general public. The author believes that the subject can continue the tradition of Cz

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Usta ad Albim BOHEMICA

  • ISSN

    1802-825X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    57-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus