K didaktice tvůrčího psaní pro cizince
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10130294" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10130294 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pf.ujep.cz/files/Usta_2-2012.pdf" target="_blank" >http://pf.ujep.cz/files/Usta_2-2012.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K didaktice tvůrčího psaní pro cizince
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie je představit tvůrčí psaní jako metodu osvojování cizího jazyka. Toto pojetí se odlišuje od tvůrčího psaní pro rodilé, jehož cílem má být především pěstování osobitého autorského stylu. Dále chce ukázat, že je metodou syntetizující a aktivizující a že odpovídá současným trendům českého i evropského vzdělávání. Studie vychází z kurzů tvůrčího psaní pro zahraniční studenty českého jazyka, kterým se autorka věnuje. Pokouší se jí přispět k vytvoření didaktiky tohoto předmětu, která dosud není vypracována. Opírá se přitom o vlastní zkušenosti z výuky, obecné postupy tvůrčího psaní, platné jak pro rodilé, tak nerodilé mluvčí, dále o poznatky z didaktiky tvůrčího psaní pro studenty němčiny a angličtiny jako cizího jazyka, o techniky vzešlé v americké provenienci pro rodilé uživatele a o podněty z populárních kurzů určených široké veřejnosti. Autorka se domnívá, že v daném předmětu lze navázat na tradici české stylistiky a jazykové kultury, jakož i na moderní pojetí slohové a komu
Název v anglickém jazyce
On Didactic of Creative Writing for Foreigners
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to introduce creative writing as a method of learning a foreign language. This concept is different from creative writing to native, whose aim is primarily growing distinctive authorial style. Furthermore, to show that the methodof synthesizing and activating and that corresponds to current trends of Czech and European education. The study is based on creative writing courses for foreign students of the Czech language, which the author teaches. She attempts to contribute to thecreation of didactics of the subject, which is not yet developed. Draws on his own experience of teaching general practices in creative writing, valid for both native and non-native speakers, followed by knowledge of didactics of creative writing for students of German and English as a foreign language, a technique resulting in American provenance for native and user input of the popular courses for the general public. The author believes that the subject can continue the tradition of Cz
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Usta ad Albim BOHEMICA
ISSN
1802-825X
e-ISSN
—
Svazek periodika
XII
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
57-82
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—