Světem sovětů - k vlivu sovětské propagandy na utváření obrazu Sovětského svazu v meziválečném Československu ve dvacátých a třicátých letech 20. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10110587" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10110587 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Světem sovětů - k vlivu sovětské propagandy na utváření obrazu Sovětského svazu v meziválečném Československu ve dvacátých a třicátých letech 20. století
Popis výsledku v původním jazyce
Sovětská meziválečná propaganda využívala při svém působení na československou veřejnost všech dostupných prostředků, ať již se jednalo o práci s textem, zvukem či obrazem. Zejména v oblasti vizuální propagandy se uplatnily nové postupy sovětské uměleckéavantgardy, pomocí kterých bylo možné vytvořit v mnoha ohledech nereálný obraz sovětské skutečnosti či přinejmenším určitým způsobem realitu přikrášlit. Mechanizmy pozměňující realitu obdobně jako fotomontáž se uplatnily i při konstrukci obrazu SSSR v očích jeho zahraničních návštěvníků. Sovětská propaganda tak vytvářela obraz Sovětského svazu v Československu nejen vlastními prostředky, ale pokoušela se o jeho legitimizaci také snahou o pozitivní svědectví ze strany těch občanů, kteří zemi navštívili.S posunem od exkluzivní zkušenosti k hromadnému zážitku nabyla ve třicátých letech tato legitimizace masového charakteru. Sovětská propaganda měla v mnoha ohledech charakter "on demand" - snažila se přizpůsobit požadavkům svých recipient
Název v anglickém jazyce
Soviet World - to the Influence of Soviet Propaganda in Shaping the Image of the Soviet Union in Czechoslovakia in thew 20 to 30 the 20th Century
Popis výsledku anglicky
Soviet interwar propaganda used all its available means to infl uence Czechoslovak public, including work with text, sound and picture. Particularly in case of visual propaganda some new approaches of Soviet artistic avantgarda were used, which allowed to create at many points unreal image of Soviet reality or at least this reality to a certain extent wangle. Mechanisms changing reality in the same way as photomontage were also used when constructing image of the USSR in view of its foreign visitors. Soviet propaganda created in that way the image of Soviet Union in interwar Czechoslovakia using not only its own means, but was also trying to legitimize this construct by positive evidence of those Czechoslovak citizens, who had visited the country. Changing from exclusive adventure towards collective experience this evidence obtained mass character. Soviet propaganda showed in many ways attributes of "on demand approach" - it wooed to adapt itself to the demands of its recipients. The c
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů