Didaktika z pohledu zdravotnického pracovníka.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10127403" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10127403 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktika z pohledu zdravotnického pracovníka.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na obecné hodnocení didaktických zásad z pohledu všeobecné sestry a porodní asistentky, se kterými se blíže seznamují účastníci v certifikovaném kurzu "Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence" v Ústeckém kraji. Jdeo didaktické metody a zásady, které lze uplatnit při vedení klinické ošetřovatelské praxe. V průzkumném dotazníkovém šetření bylo zjištěno, že více než polovina účastníků kurzu (51,32%) považuje výběr didaktické metody adekvátní věku studenta za nejvýznamnější faktor. Dalším z faktorů, který je podle respondentů významný je využívání takové didaktické metody při výuce, která je informačně nosná (26,32%). V neposlední řadě považují účastníci kurzu za významný vliv zvolené didaktické metody na formovánístudenta (19,74%). Mezi nejčastěji uváděné zásady efektivního naslouchání uvádí respondenti nejčastěji ochotu naslouchat a porozumět (46,05%), udržení očního kontaktu mezi hovořícím a naslouchajícím (34,21%) a vhodné prostředí, ve kterém
Název v anglickém jazyce
Didactics from the perspective of a healthcare professional
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the general evaluation of teaching principles from the perspective of nurses and midwives, which is closer to familiarize participants in a certified course "Mentor clinical practice of nursing and midwifery" in region. It is a didactic methods and principles that can be applied in the conduct of clinical nursing practice. In exploratory questionnaire survey found that more than half of the participants (51.32%) considered selection of age appropriate teaching methods the student the most important factor. Another factor that is important according to the respondents, the use of such teaching methods in the classroom, which is the information carrier (26.32%). Finally, consider the course participants as a significant effect of the adopted didactic methods for forming student (19.74%). Among the most commonly cited principles of effective listening most respondents stated their willingness to listen and understand (46.05%), maintaining eye contact between speaking
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní konference Jihlavské zdravotnické dny 2012
ISBN
978-80-87035-52-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
942-948
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava,
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
19. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—