Význam didaktiky z pohledu zdravotnického pracovníka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10285838" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10285838 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam didaktiky z pohledu zdravotnického pracovníka
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na obecné hodnocení didaktických metod z pohledu všeobecné sestry a porodní asistentky, které může uplatňovat po studiu certifikovaného mentorského kurzu při svém pedagogickém působení. Didaktické metody výuky, které jsou po teoretické části procvičovány, odkrývají možnosti každého zdravotnického pracovníka v oblasti vyučování, velmi často vedou k sebepoznání slabých a silných stránek osobnosti jednotlivce a ukazují na náročnost profesionálního pedagogického vedení studentů nebo absolventů zdravotnických oborů, kteří nastupují do praxe. Zvládnutí jednotlivých didaktických pojmů, výukových forem a metod výuky jsou pro prakticky založeného odborníka často výraznou překážkou. Hodnocení nejen celého obsahového pojetí kurzu, ale především jeho praktického didaktického nácviku je výchozí pro další zdokonalování efektivity a zaměření následných etap realizace kurzu.
Název v anglickém jazyce
Importance didactics from perspective medical worker
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the general evaluation of teaching methods from the perspective of nurses and midwives, which may be applied after studying certified mentor course in their teaching activities. Didactic teaching methods that are practiced on the theoretical part, reveal the possibilities of each health care worker in the fields of teaching, very often lead to self-awareness of strengths and weaknesses of an individual personality and show the complexity of the professional pedagogical students orgraduates of medical disciplines, who are embarking into practice. Mastery of teaching concepts, teaching forms and methods of teaching are practically based specialist often a significant obstacle. Evaluation not only of the whole concept of the coursecontent, but also its practical didactic training is the default for further improving the efficiency and focus of subsequent stages of implementation of the course.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní konference Jihlavské zdravotnické dny 2014
ISBN
978-80-87035-85-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
452-457
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
24. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—