Dějiny v zrcadle dějepisu: dobové dějepisné učebnice jako školní pramen
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10131994" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10131994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dějiny v zrcadle dějepisu: dobové dějepisné učebnice jako školní pramen
Popis výsledku v původním jazyce
Studie reflektuje soudobou praxi výuky dějepisu. Zaměřuje se na klíčové průniky mezi historiografií, metodologií historie, dějepisem a didaktikou. Na příkladu konkrétních školních pramenů (učebnic dějepisu) demonstruje možné využití metodologických inspirací v praxi.
Název v anglickém jazyce
History in the mirror of history textbooks: history textbooks as a source
Popis výsledku anglicky
The study attempts to analyze the current practice of history teaching at Czech schools, taking into account the reform of the curricula and its evaluation. It tries to shed light on the reasons for frequent conflicts between teaching theory and its practical implementation at school, focusing mainly on the relationship between historiography and history as a school subject.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP406%2F10%2FP111" target="_blank" >GPP406/10/P111: Dějiny a vyprávění</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Historie - otázky - problémy
ISSN
1804-1132
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
101-117
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—