Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak a proč učit soudobé dějiny? : Případ badatelské učebnice pro 9. ročník

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00135506" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00135506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak a proč učit soudobé dějiny? : Případ badatelské učebnice pro 9. ročník

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 2022 vydalo nakladatelství Fraus badatelskou učebnici dějepisu Soudobé dějiny pro 9. třídu ZŠ. V rámci semináře se pozvaní mluvčí pokoušeli o komplexní reflexi této snahy o změnu výuku dějepisu. Příběh badatelské učebnice otevírá řadu otázek. Jak a proč měnit výuku soudobých dějin? V čem spočívá přínos badatelského přístupu k výuce dějepisu? Proč se učebnice stala předmětem sporů a o čem tyto debaty vypovídají? Jak nová učebnice funguje v praxi?

  • Název v anglickém jazyce

    How and why teach contemporary history? : The case for a research textbook for Year 9

  • Popis výsledku anglicky

    In 2022, the Fraus publishing house published a research history textbook Contemporary History for the 9th grade of primary school. In the seminar, the invited speakers attempted a comprehensive reflection on this effort to change the teaching of history. The story of the research textbook opens up a number of questions. How and why change the teaching of contemporary history? What is the contribution of a research approach to the teaching of history? Why has the textbook become the subject of controversy and what do these debates reveal? How does the new textbook work in practice?

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů