Jak a proč učit soudobé dějiny? : Případ badatelské učebnice pro 9. ročník
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00135506" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00135506 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak a proč učit soudobé dějiny? : Případ badatelské učebnice pro 9. ročník
Popis výsledku v původním jazyce
V roce 2022 vydalo nakladatelství Fraus badatelskou učebnici dějepisu Soudobé dějiny pro 9. třídu ZŠ. V rámci semináře se pozvaní mluvčí pokoušeli o komplexní reflexi této snahy o změnu výuku dějepisu. Příběh badatelské učebnice otevírá řadu otázek. Jak a proč měnit výuku soudobých dějin? V čem spočívá přínos badatelského přístupu k výuce dějepisu? Proč se učebnice stala předmětem sporů a o čem tyto debaty vypovídají? Jak nová učebnice funguje v praxi?
Název v anglickém jazyce
How and why teach contemporary history? : The case for a research textbook for Year 9
Popis výsledku anglicky
In 2022, the Fraus publishing house published a research history textbook Contemporary History for the 9th grade of primary school. In the seminar, the invited speakers attempted a comprehensive reflection on this effort to change the teaching of history. The story of the research textbook opens up a number of questions. How and why change the teaching of contemporary history? What is the contribution of a research approach to the teaching of history? Why has the textbook become the subject of controversy and what do these debates reveal? How does the new textbook work in practice?
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů