Imaginace (stalinské) totality. Filmová propaganda jako historický problém.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10132730" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10132730 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Imaginace (stalinské) totality. Filmová propaganda jako historický problém.
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá filmovou propagandou jako obecně historickým (ale i religionistickým) problémem. Uvozuje český oddíl sborníku Film a dějiny 3. Poltická kamera - film a stalinismus. Kristian Feigelson - Petr Kopal (eds.), Praha 2012. Základem knihy je výběrový překlad francouzského sborníku Caméra politique - cinéma et stalinisme (2005), který vznikl prací mezinárodního kolektivu autorů pod vedením profesora pařížské Sorbonny Kristiana Feigelsona. Soubor studií předních evropských a zámořských filmovýchhistoriků podává plastický obraz dějin sovětské kinematografie v období stalinismu a zároveň představuje jeho reflexi a vliv nejen v novodobém sovětském filmu, ale i v jiných národních kinematografiích. Naše publikace francouzský text obohacuje o původní české a slovenské stati, které zkoumají stalinskou éru zejména v československém filmu. V oddíle nazvaném Ve světle a stínu Stalina se autoři pokoušejí odpovědět na základní otázky: Jak filmová tvorba v rámci totalitního systému fungova
Název v anglickém jazyce
The Imagination of (Stalinite) totalitarianism
Popis výsledku anglicky
The Imagination totalitarianism, film propaganda as a historical problem - the opening article/essey of czech part of collection Film and history 3. Pollitical Camera - Film and Stalinism. Kristian Feigelson - Petr Kopal (eds.), Prague 2012. The publication emerged as the basis of collection Caméra Politique - Cinéma et Stalinisme (2005) edited by Prof. K. Feigelson from the Sorbonne in Paris. This collection of contributions from the pens of leading European film historians gives a clear image of the history of Soviet cinema at the time of Stalinism and testifies to its reception and influence in modern Soviet film, as well as in other cultures (France, Italy, Poland, etc). The bookCaméra Politique -Cinéma et Stalinisme is a superior publication of the collection, enriching as an original Czech study that attempts to explain the Stalinist era (chiefy, but not only) through Czech film. In this "czech" section (In light and shadow of Stalin), the authors attempt to find answers to these
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů