Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Imaginace (stalinské) totality. Filmová propaganda jako historický problém

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F12%3A%230000013" target="_blank" >RIV/75112779:_____/12:#0000013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Imaginace (stalinské) totality. Filmová propaganda jako historický problém

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvodní esej české části mezinárodní kolektivní monografie o filmu a stalinismu. Totalitní režimy se sice opíraly o represívní prostředky. Stály však rovněž na ?přesvědčení? a ?okouzlení novou vírou?, na (pseudo)náboženské imaginaci, jež byla přitom v zásadě totožná s filmovou propagandou, tedy s ?nejdůležitějším uměním?. Text se zabývá zdroji a aspekty této imaginace, propagandy.

  • Název v anglickém jazyce

    The Imagination of (Stalinist) totalitarianism. Film propaganda as a historical problem

  • Popis výsledku anglicky

    The opening article/essay of czech part of collection Film and history 3. Pollitical Camera ? Film and Stalinism. This collection of contributions from the pens of leading European film historians gives a clear image of the history of Soviet cinema at the time of Stalinism and testifies to its reception and influence in modern Soviet film, as well as in other cultures (France, Italy, Poland, etc). The book Caméra Politique ? Cinéma et Stalinisme is a superior publication of the collection, enriching asan original Czech study that attempts to explain the Stalinist era (chiefy, but not only) through Czech film. In this ?czech? section (In light and shadow of Stalin), the authors attempt to find answers to these basic questions: how filmmaking within a totalitarian system worked, what were challenges and opportunities and how it was reflected. Particular attention is paid to the memory of Stalinism, the phenomenon of film festivals in February 1948 and finally the topic of retro (film an

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Film a dějiny 3. Politická kamera ? film a stalinismus

  • ISBN

    978-80-87211-58-8

  • Počet stran výsledku

    39

  • Strana od-do

    227-265

  • Počet stran knihy

    568

  • Název nakladatele

    ÚSTR

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly