Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 1

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10189676" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10189676 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 1

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The distinction between English as a Foreign Language (EFL) and English as a Lingua Franca (ELF) is a highly debated issue on both a theoretical and an applied level. EFL is a well-established paradigm, whereas ELF is an emerging paradigm which has not received full acceptance in all academic circles. According to many scholars, the time has come for a teaching paradigm to change, i.e. to move from the 'traditional' EFL principles to the new World Englishes (WEs) and/or ELF focus. This paper reviews andsummarizes the current paradigmatic changes and juxtaposes them to solutions applied to global teaching materials. We do not promote the ELF perspective; rather it is our goal to provide a brief comparison of the two teaching paradigms. On the example of two recently published textbook series Global (2010) and English Unlimited (2010) we demonstrate some novel tendencies in textbook design.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 1

  • Popis výsledku anglicky

    The distinction between English as a Foreign Language (EFL) and English as a Lingua Franca (ELF) is a highly debated issue on both a theoretical and an applied level. EFL is a well-established paradigm, whereas ELF is an emerging paradigm which has not received full acceptance in all academic circles. According to many scholars, the time has come for a teaching paradigm to change, i.e. to move from the 'traditional' EFL principles to the new World Englishes (WEs) and/or ELF focus. This paper reviews andsummarizes the current paradigmatic changes and juxtaposes them to solutions applied to global teaching materials. We do not promote the ELF perspective; rather it is our goal to provide a brief comparison of the two teaching paradigms. On the example of two recently published textbook series Global (2010) and English Unlimited (2010) we demonstrate some novel tendencies in textbook design.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lingua viva

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    22-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus