On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 1
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10189676" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10189676 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 1
Popis výsledku v původním jazyce
The distinction between English as a Foreign Language (EFL) and English as a Lingua Franca (ELF) is a highly debated issue on both a theoretical and an applied level. EFL is a well-established paradigm, whereas ELF is an emerging paradigm which has not received full acceptance in all academic circles. According to many scholars, the time has come for a teaching paradigm to change, i.e. to move from the 'traditional' EFL principles to the new World Englishes (WEs) and/or ELF focus. This paper reviews andsummarizes the current paradigmatic changes and juxtaposes them to solutions applied to global teaching materials. We do not promote the ELF perspective; rather it is our goal to provide a brief comparison of the two teaching paradigms. On the example of two recently published textbook series Global (2010) and English Unlimited (2010) we demonstrate some novel tendencies in textbook design.
Název v anglickém jazyce
On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 1
Popis výsledku anglicky
The distinction between English as a Foreign Language (EFL) and English as a Lingua Franca (ELF) is a highly debated issue on both a theoretical and an applied level. EFL is a well-established paradigm, whereas ELF is an emerging paradigm which has not received full acceptance in all academic circles. According to many scholars, the time has come for a teaching paradigm to change, i.e. to move from the 'traditional' EFL principles to the new World Englishes (WEs) and/or ELF focus. This paper reviews andsummarizes the current paradigmatic changes and juxtaposes them to solutions applied to global teaching materials. We do not promote the ELF perspective; rather it is our goal to provide a brief comparison of the two teaching paradigms. On the example of two recently published textbook series Global (2010) and English Unlimited (2010) we demonstrate some novel tendencies in textbook design.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lingua viva
ISSN
1801-1489
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
17
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
22-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—