Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 2

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10287481" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10287481 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV18_2014.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV18_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 2

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is a continuation of a study focussed on the theoretical and terminological complexities that mark the global spread of English. This second part reflects upon the global paradigmatic changes from an applied linguistics point of view. The current changes in the way we perceive language are gradually being reflected also in textbook design. We illustrate these novel publishing trends on the example of two globally distributed textbooks of English, i.e. Global and English Unlimited. What we observe, for example, is the introduction of non-native English accents. Furthermore, these titles incorporate intercultural aspects and global topics. They also reduce the orientation to Inner Circle Countries. Only further applied linguistics research and future textbook production will reveal to what extent the research devoted to English as a lingua franca (ELF) will have influenced the current teaching paradigm.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 2

  • Popis výsledku anglicky

    This article is a continuation of a study focussed on the theoretical and terminological complexities that mark the global spread of English. This second part reflects upon the global paradigmatic changes from an applied linguistics point of view. The current changes in the way we perceive language are gradually being reflected also in textbook design. We illustrate these novel publishing trends on the example of two globally distributed textbooks of English, i.e. Global and English Unlimited. What we observe, for example, is the introduction of non-native English accents. Furthermore, these titles incorporate intercultural aspects and global topics. They also reduce the orientation to Inner Circle Countries. Only further applied linguistics research and future textbook production will reveal to what extent the research devoted to English as a lingua franca (ELF) will have influenced the current teaching paradigm.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lingua viva

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    18

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    9-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus