On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 2
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10287481" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10287481 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV18_2014.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV18_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 2
Popis výsledku v původním jazyce
This article is a continuation of a study focussed on the theoretical and terminological complexities that mark the global spread of English. This second part reflects upon the global paradigmatic changes from an applied linguistics point of view. The current changes in the way we perceive language are gradually being reflected also in textbook design. We illustrate these novel publishing trends on the example of two globally distributed textbooks of English, i.e. Global and English Unlimited. What we observe, for example, is the introduction of non-native English accents. Furthermore, these titles incorporate intercultural aspects and global topics. They also reduce the orientation to Inner Circle Countries. Only further applied linguistics research and future textbook production will reveal to what extent the research devoted to English as a lingua franca (ELF) will have influenced the current teaching paradigm.
Název v anglickém jazyce
On the Potential Transformation of English Textbooks - A Global Perspective: Part 2
Popis výsledku anglicky
This article is a continuation of a study focussed on the theoretical and terminological complexities that mark the global spread of English. This second part reflects upon the global paradigmatic changes from an applied linguistics point of view. The current changes in the way we perceive language are gradually being reflected also in textbook design. We illustrate these novel publishing trends on the example of two globally distributed textbooks of English, i.e. Global and English Unlimited. What we observe, for example, is the introduction of non-native English accents. Furthermore, these titles incorporate intercultural aspects and global topics. They also reduce the orientation to Inner Circle Countries. Only further applied linguistics research and future textbook production will reveal to what extent the research devoted to English as a lingua franca (ELF) will have influenced the current teaching paradigm.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lingua viva
ISSN
1801-1489
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
18
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
9-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—