Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language ideologies and linguistic practices: The case of multinational companies in Central Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10191743" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10191743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language ideologies and linguistic practices: The case of multinational companies in Central Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter examines the language ideologies utilized in linguistic practices in multinational companies.Using language management framework, we address the question how language ideologies are connected to language management, which entails three morespecific questions: 1) How do language ideologies underlie/guide organized management? 2) How do language ideologies underlie/guide simple management? 3) What does the relationship look like between language ideologies underlying simple management and those underlying organized management? The analysis is based on research conducted in a German-based multinational company in the Czech Republic, in which the language-ideological constellations involve Czech, English, German, and Vietnamese.

  • Název v anglickém jazyce

    Language ideologies and linguistic practices: The case of multinational companies in Central Europe

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter examines the language ideologies utilized in linguistic practices in multinational companies.Using language management framework, we address the question how language ideologies are connected to language management, which entails three morespecific questions: 1) How do language ideologies underlie/guide organized management? 2) How do language ideologies underlie/guide simple management? 3) What does the relationship look like between language ideologies underlying simple management and those underlying organized management? The analysis is based on research conducted in a German-based multinational company in the Czech Republic, in which the language-ideological constellations involve Czech, English, German, and Vietnamese.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Ideological Conceptualizations of Language: Discourses of Linguistic Diversity

  • ISBN

    978-3-631-61459-4

  • Počet stran výsledku

    34

  • Strana od-do

    85-117

  • Počet stran knihy

    283

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Frankfurt am Main

  • Kód UT WoS kapitoly