Language ideologies and linguistic practices: The case of multinational companies in Central Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10191743" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10191743 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Language ideologies and linguistic practices: The case of multinational companies in Central Europe
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter examines the language ideologies utilized in linguistic practices in multinational companies.Using language management framework, we address the question how language ideologies are connected to language management, which entails three morespecific questions: 1) How do language ideologies underlie/guide organized management? 2) How do language ideologies underlie/guide simple management? 3) What does the relationship look like between language ideologies underlying simple management and those underlying organized management? The analysis is based on research conducted in a German-based multinational company in the Czech Republic, in which the language-ideological constellations involve Czech, English, German, and Vietnamese.
Název v anglickém jazyce
Language ideologies and linguistic practices: The case of multinational companies in Central Europe
Popis výsledku anglicky
This chapter examines the language ideologies utilized in linguistic practices in multinational companies.Using language management framework, we address the question how language ideologies are connected to language management, which entails three morespecific questions: 1) How do language ideologies underlie/guide organized management? 2) How do language ideologies underlie/guide simple management? 3) What does the relationship look like between language ideologies underlying simple management and those underlying organized management? The analysis is based on research conducted in a German-based multinational company in the Czech Republic, in which the language-ideological constellations involve Czech, English, German, and Vietnamese.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Ideological Conceptualizations of Language: Discourses of Linguistic Diversity
ISBN
978-3-631-61459-4
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
85-117
Počet stran knihy
283
Název nakladatele
Peter Lang
Místo vydání
Frankfurt am Main
Kód UT WoS kapitoly
—