Jak se dítě slovy zmocňuje světa?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10195528" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10195528 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak se dítě slovy zmocňuje světa?
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se zamýšlíme nad recepcí komunikátu dítětem i nad jeho tvorbou pojmenování, nad faktory, které vedou k mylnému chápání pojmenování a tím i komunikátu, a to na dokladech z modliteb, písní i frazémů. Mylné chápání bývá způsobováno mylnou etymologií a inferencí, založenou často na mylné dekompozici a nadměrné generalizaci.
Název v anglickém jazyce
How does a child grasp the world through words?
Popis výsledku anglicky
In this paper, we reflect on the reception of the message by the child, on his/her creation of naming units and, on the factors that lead to an erroneous understanding of names and thus a whole message as documented in the prayers, songs and set phrases.Misconception is caused by a false etymology and inference often based on erroneous decomposition and excessive generalization.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komuhnikačnej a literárnej kompetencie
ISSN
1339-3200
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
7-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—