Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum pro vzdělávací politiku nebo výzkum vzdělávací politiky?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10196002" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10196002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.paidagogos.net/issues/2013/2/article.php?id=13" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2013/2/article.php?id=13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum pro vzdělávací politiku nebo výzkum vzdělávací politiky?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá globalizací v sociálních vědách a ve vzdělávací politice. Popisuje rozdíly a napětí mezi výzkumem sloužícím pro podporu vzdělávací politiku a výzkumem vzdělávací politiky. První přístup je rozebrán s ohledem na scientizaci tvorby vzdělávací politiky, vzdělávací politiku často legitimizuje. Druhý přístup je rozebrán v souvislosti s potřebou kritického přístupu k hlavnímu proudu soudobé vzdělací politiky, který vytváří zejména OECD a EU.

  • Název v anglickém jazyce

    Research for education policy or research of education policy?

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with globalization in social sciences and education policy. It describes the differences and tensions between research for education policy and research of education policy. The first attitude is analyzed in connection with scientisation of education policy making, that often legitimises the policy. The second approach is analyzed in connection with the need of critical approach towards the mainstream of current education policy that is constructed mainly by the OECD and the EU.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paidagogos

  • ISSN

    1213-3809

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    199-215

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus