Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávací politika: rozdílná vymezení, předpoklady a implikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10139762" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10139762 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_3_Politika_Vesely.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_3_Politika_Vesely.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-3-279" target="_blank" >10.5817/PedOr2013-3-279</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávací politika: rozdílná vymezení, předpoklady a implikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této teoretické studie je vymezit různé přístupy k vymezení vzdělávací politiky, rozebrat předpoklady, na kterých jsou postaveny, a ukázat implikace těchto přístupů. V první části studie je ukázána trojdimenzionálnost pojmu politika. Ve druhé částijsou diskutovány různé definice vzdělávací politiky. Ve třetí části, která je strukturována do pěti samostatných kapitol, jsou postupně rozebrány klíčové dimenze různých přístupů ke vzdělávací politice. Studie je zakončena implikacemi pro výzkum i praxi. Podle autora je vhodné odlišit pět aspektů, ve kterých se definice vzdělávací politiky nejvíce rozcházejí. Za prvé, má-li se vzdělávací politika chápat spíše jako sada konkrétních událostí, nebo jako proces. Za druhé, nakolik je politika explicitně vyjádřená v dokumentech versus nakolik je třeba ji odkrývat na základě analýzy jednání aktérů. Za třetí, kdo politiku tvoří. Za čtvrté, zdali je politika spojena s nějakým záměrem, nebo jde o jakékoli, i nezáměrné, jednání. Za páté, zdali ma

  • Název v anglickém jazyce

    Education policy: Different definitions, assumptions and implications

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this theoretical study is to delimit diff erent approaches to educational policy, analyze assumptions on which they are based and show implications of these approaches. The article starts with distinguishing among educational polity, politicsand policy. Then different definitions of educational policy are discussed. The core of the article consists of discussion of five key questions which form basis for diff erent approaches. The article concludes with implications for research and practice. Five dimensions of the term are distinguished: event versus process, explicit artifacts versus policy detection, policy actors involved, big policies versus small policies, intentions versus any actions, structure versus agency. Assumptions behind eachof these aspects are discussed. It is argued that the broadening of the scope of educational policy studies is desirable as it will help overcome some unrealistic and too narrow assumptions. On the other hand, in empirical research this

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    279-297

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus