Vliv internetových diskuzních komentářů na vyjadřovací prostředky žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10465792" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10465792 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_0qH9J-nsU" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_0qH9J-nsU</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv internetových diskuzních komentářů na vyjadřovací prostředky žáků
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se věnujeme výzkumu vlivu internetových diskuzních komentářů na vyjadřování žáků a na charakter jejich následných reakcí v diskuzi. Výzkumný nástroj obsahoval výchozí text internetového článku doplněný diskuzními komentáři, které se však objevovaly ve čtyřech rozdílnýchverzích: A) kladné komentáře podporující hlavní myšlenky textu, B) komentáře zpochybňující nebo zlehčují informace textu, C) negativní komentáře působící zejména na pocit strachu, D) urážlivé komentáře vztahující se především k autorovi textu. Výsledky ukazují, že v závislosti na charakteru předchozích fiktivních komentářů žáci reagují v diskuzi rozdílným způsobem. Žákovské komentáře se liší nejen užitými vyjadřovacími prostředky, ale i četností souhlasných či nesouhlasných reakcí a vyjádření pocitu nejistoty.
Název v anglickém jazyce
Influence of Internet Discussion Comments on Pupils' Use of Language Means
Popis výsledku anglicky
In the article we focus on the research of the eff ect of internet comments on pupils' expressing as well as the character of their following responses in the discussion. Th e research tool included an "online" scientifi c article with discussion comments, which appeared in four diff erent versions: A) positive comments supporting the main article's ideas, B) comments questioning or belittling the information of the article, C) negative comments expressing fear, D) insulting comments. Th e results show diff erent pupils' expressions in the discussion in connection with the comments. The pupils' comments differ not only in the used language means, but also in the proportion of affi rmative or disagreeing replies or expressing the feeling of uncertainty.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
119-135
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—