Komparace kognitivních schopností žáků mladšího školního věku z odlišného sociokulturního prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895686" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/16Att6XpD9aA5elKJQprGJJf5h6bnX7iM/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/16Att6XpD9aA5elKJQprGJJf5h6bnX7iM/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komparace kognitivních schopností žáků mladšího školního věku z odlišného sociokulturního prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na komparaci kognitivních schopností žáků mladšího školního věku z odlišného sociokulturního prostředí. Výzkumné šetření bylo provedeno standardizovaným Testem kognitivních schopností (TKS), umožňujícím posoudit schopnosti pracovat se symboly představujícími slova, množství, prostorové, geometrické nebo obrazové vzorce. Výzkumný záměr byl realizován na vzorku 321 vybraných respondentů v Ústeckém kraji. Daný výzkumný soubor byl dále vnitřně diferencován, a to z hlediska pohlaví. Text reflektuje klíčové aspekty související s tímto výzkumem.
Název v anglickém jazyce
Comparison of the cognitive skills of younger school pupils from a different sociocultural environment
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the comparison of cognitive abilities of younger school age pupils from diff erent socio-cultural backgrounds. Th e research was performed by the standardized Test of Cognitive Abilities (TKS), which allows to assess the ability to work with symbols representing words, quantities, spatial, geometric or pictorial patterns. We implemented the research plan on a sample of 321 selected respondents in the Ústí Region. Th e research set was further internally differentiated in terms of gender. Th e text refl ects key aspects related to this research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
45-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—