Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komparace kognitivních schopností žáků mladšího školního věku z odlišného sociokulturního prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895686" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/16Att6XpD9aA5elKJQprGJJf5h6bnX7iM/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/16Att6XpD9aA5elKJQprGJJf5h6bnX7iM/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komparace kognitivních schopností žáků mladšího školního věku z odlišného sociokulturního prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na komparaci kognitivních schopností žáků mladšího školního věku z odlišného sociokulturního prostředí. Výzkumné šetření bylo provedeno standardizovaným Testem kognitivních schopností (TKS), umožňujícím posoudit schopnosti pracovat se symboly představujícími slova, množství, prostorové, geometrické nebo obrazové vzorce. Výzkumný záměr byl realizován na vzorku 321 vybraných respondentů v Ústeckém kraji. Daný výzkumný soubor byl dále vnitřně diferencován, a to z hlediska pohlaví. Text reflektuje klíčové aspekty související s tímto výzkumem.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of the cognitive skills of younger school pupils from a different sociocultural environment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the comparison of cognitive abilities of younger school age pupils from diff erent socio-cultural backgrounds. Th e research was performed by the standardized Test of Cognitive Abilities (TKS), which allows to assess the ability to work with symbols representing words, quantities, spatial, geometric or pictorial patterns. We implemented the research plan on a sample of 321 selected respondents in the Ústí Region. Th e research set was further internally differentiated in terms of gender. Th e text refl ects key aspects related to this research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    45-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus