Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Několik obecných poznámek k distribuci knih a knižnímu obchodu v předbělohorské Praze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10196110" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10196110 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Několik obecných poznámek k distribuci knih a knižnímu obchodu v předbělohorské Praze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Díky rozvoji knihtisku nepatří již knihy od konce 16. století k těžko dostupným předmětům. Podle statistiky pokrývala produkce pražských tiskařů 93% titulů vydaných v českých zemích v tomto období. Kromě velké konkurence panující mezi samotnými pražskýmitiskaři bylo nutné, aby se vypořádaly též se silnou konkurencí zahraničních nakladatelů, jejichž produkty byly na naše území dováženy. Mezi základní metody prodeje knih patřil přímý prodej vlastní produkce konkrétního tiskaře přímo v tiskárně. Kromě toho probíhal také podomní prodej, zaměřený na nabídku převážně levnějších titulů. Další možností byl prodej na trhu a to jak na tzv. trzích domácích, tak výročních. Zahraničních knižních veletrhů ve Frankfurtu nad Mohanem nebo Lipsku se soustavněji účastnili jen někteří (například Michal Peterle nebo Jiřího Nigrina). Další neopomenutelnou možností distribuce knih ke čtenáři byl prodej prostřednictvím knihařů, agentů, bibliopolů, buchführerů ale též několika knihkupectví. Významnou roli při

  • Název v anglickém jazyce

    Several general observations regarding books distribution and trade in Prague prior to the battle of Bílá Hora

  • Popis výsledku anglicky

    Since the end of the 16th century, due to a rather rapid printing technique development, books did not belong anymore among expensive, rare or hard to get items. According to statistics, production of the Prague printers covered 93 percent of titles published in Bohemia in these times. Apart from a rather significant competition among the Prague printers themselves they also had to get over the substantial competition of foreign publishers whose products were imported in Bohemia. One of the most commonbook sale methods was the direct sale of production of a particular printer in his own printing house. Another possibility represented house-to-house sale focusing mainly on less expensive titles. Last but not least, the printers also used to trade theirproduction directly on markets - local as well as annual markets. Only a few printers attended systematically some foreign book fair trades held in Frankfurt am Main or Leipzig (for example Michal Peterle or Jiří Nigrin). Another book di

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů