Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prominence Contrasts in Czech English as a Predictor of Learner's Proficiency

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10282996" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10282996 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/14:10282996

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fastnet.netsoc.ie/sp7/sp7book.pdf" target="_blank" >http://fastnet.netsoc.ie/sp7/sp7book.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prominence Contrasts in Czech English as a Predictor of Learner's Proficiency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study investigates prominence patterns in Czech-accented English comparing the production of non-native speakers of English at two distinct stages of phonological acquisition (beginners and intermediates) with a native performance. Word stress in Czech is entirely different from English, it has a fixed position, a delimitative function and rather impalpable acoustic manifestations. Alternations in the realization of word stress were analyzed by measuring the ratios or differences of acoustic correlates of prominence: duration, fundamental frequency, sound pressure level and spectral slope. Since word stress is a relational phenomenon, these characteristics were measured in two adjacent syllables one of which was a canonical stress bearer. The results reveal a clear difference between native and non-native treatment of word stress in all parameters examined. In the non-native sample distinct interferences of L1 across the two groups were detected: the subjects displayed different ex

  • Název v anglickém jazyce

    Prominence Contrasts in Czech English as a Predictor of Learner's Proficiency

  • Popis výsledku anglicky

    The study investigates prominence patterns in Czech-accented English comparing the production of non-native speakers of English at two distinct stages of phonological acquisition (beginners and intermediates) with a native performance. Word stress in Czech is entirely different from English, it has a fixed position, a delimitative function and rather impalpable acoustic manifestations. Alternations in the realization of word stress were analyzed by measuring the ratios or differences of acoustic correlates of prominence: duration, fundamental frequency, sound pressure level and spectral slope. Since word stress is a relational phenomenon, these characteristics were measured in two adjacent syllables one of which was a canonical stress bearer. The results reveal a clear difference between native and non-native treatment of word stress in all parameters examined. In the non-native sample distinct interferences of L1 across the two groups were detected: the subjects displayed different ex

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Social and Linguistic Speech Prosody

  • ISBN

  • ISSN

    2333-2042

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    236-240

  • Název nakladatele

    Trinity College Dublin

  • Místo vydání

    Dublin

  • Místo konání akce

    Dublin

  • Datum konání akce

    20. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku