Six Views on Information Safety Education in Libraries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10284974" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10284974 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Six Views on Information Safety Education in Libraries
Popis výsledku v původním jazyce
Information safety should be included among the topics for education in libraries. This text focuses on children as a target group of this education. There can be different types of barriers preventing realization of information safety lessons in a library, be it on the part of the library, the school or children and their families, or, from another perspective, issues arising due to inappropriate content. The aim of this paper is to show that these barriers may exist, but that they are not insurmountable. On the basis of six interviews with the representatives of all the above-mentioned groups, I will present their views on the idea that the library should provide information safety education to children, but also to other target groups.
Název v anglickém jazyce
Six Views on Information Safety Education in Libraries
Popis výsledku anglicky
Information safety should be included among the topics for education in libraries. This text focuses on children as a target group of this education. There can be different types of barriers preventing realization of information safety lessons in a library, be it on the part of the library, the school or children and their families, or, from another perspective, issues arising due to inappropriate content. The aim of this paper is to show that these barriers may exist, but that they are not insurmountable. On the basis of six interviews with the representatives of all the above-mentioned groups, I will present their views on the idea that the library should provide information safety education to children, but also to other target groups.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50803 - Information science (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information Literacy: Lifelong Learning and Digital Citizenship in the 21st Century
ISBN
978-3-319-14136-7
ISSN
1865-0937
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
703-712
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Dubrovnik
Datum konání akce
20. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000377252400073