Premio Gaetano Marzzoto 1967 a nová figurace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10285008" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10285008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Premio Gaetano Marzzoto 1967 a nová figurace
Popis výsledku v původním jazyce
Totalitní společnost bývá obvykle nazírána jako zcela prosta informací o situaci v zemích s opozitním politickým a společenským zřízením. Přesto však i v Československu šedesátých let, včetně raného počátku normalizace, můžeme nalézt několik spojnic s uměním západního světa. Kromě některých uměleckých periodik či nakladatelství, která informace o západním umění občasně dokázala šířit, v Československu také v omezené míře probíhaly výstavy zahraničního umění, na návštěvu přijelo několik významných osobností západní kultury, a naopak některým československým umělcům bylo dovoleno vystavovat v zahraničí či využít formy stipendijního pobytu. Právě výstavy zahraničního neofigurativního umění (které předchozí abstraktní období vystřídalo na obou stranách železné opony), jsou předmětem tohoto konferenčního příspěvku. Zahraniční výstavy proběhnuvší v Československu šedesátých let jsou významnými nejen z hlediska prezentace západní produkce, ale také coby možnost konfrontace s produkcí místní.
Název v anglickém jazyce
Premio Gaetano Marzotto 1967 and the New Figuration
Popis výsledku anglicky
Totalitarian societies are usually regarded as being totally deprived of information about the situation in countries with an opposing political and social system. Nevertheless, even in Czechoslovakia in the 1960s, including the first beginnings of the period of "normalisation", we can find a number of links with art in the Western world. In addition to a few arts periodicals or publishing houses which occasionally managed to disseminate information about Western art, exhibitions of art from abroad wereheld to a limited extent, several prominent figures from the Western cultural scene visited the country, and on the other hand some Czechoslovak artists were allowed to hold exhibitions abroad or take advantage of different forms of scholarships to spend time in other countries. It is exhibitions of neo-figurative art from abroad (a neo-figurative period succeeded the previous abstract one on both sides of the Iron Curtain) which are the subject of this paper. Exhibitions of work from a
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cultural Transfer, Umělecká výměna mezi Itálií a střední Evropou
ISBN
978-80-87922-02-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
230
Strana od-do
7-230
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Katolická teologická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Katolická teologická fakulta UK
Datum konání akce
25. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—