Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Premio Gaetano Marzzoto 1967 a nová figurace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10285008" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10285008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Premio Gaetano Marzzoto 1967 a nová figurace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Totalitní společnost bývá obvykle nazírána jako zcela prosta informací o situaci v zemích s opozitním politickým a společenským zřízením. Přesto však i v Československu šedesátých let, včetně raného počátku normalizace, můžeme nalézt několik spojnic s uměním západního světa. Kromě některých uměleckých periodik či nakladatelství, která informace o západním umění občasně dokázala šířit, v Československu také v omezené míře probíhaly výstavy zahraničního umění, na návštěvu přijelo několik významných osobností západní kultury, a naopak některým československým umělcům bylo dovoleno vystavovat v zahraničí či využít formy stipendijního pobytu. Právě výstavy zahraničního neofigurativního umění (které předchozí abstraktní období vystřídalo na obou stranách železné opony), jsou předmětem tohoto konferenčního příspěvku. Zahraniční výstavy proběhnuvší v Československu šedesátých let jsou významnými nejen z hlediska prezentace západní produkce, ale také coby možnost konfrontace s produkcí místní.

  • Název v anglickém jazyce

    Premio Gaetano Marzotto 1967 and the New Figuration

  • Popis výsledku anglicky

    Totalitarian societies are usually regarded as being totally deprived of information about the situation in countries with an opposing political and social system. Nevertheless, even in Czechoslovakia in the 1960s, including the first beginnings of the period of "normalisation", we can find a number of links with art in the Western world. In addition to a few arts periodicals or publishing houses which occasionally managed to disseminate information about Western art, exhibitions of art from abroad wereheld to a limited extent, several prominent figures from the Western cultural scene visited the country, and on the other hand some Czechoslovak artists were allowed to hold exhibitions abroad or take advantage of different forms of scholarships to spend time in other countries. It is exhibitions of neo-figurative art from abroad (a neo-figurative period succeeded the previous abstract one on both sides of the Iron Curtain) which are the subject of this paper. Exhibitions of work from a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cultural Transfer, Umělecká výměna mezi Itálií a střední Evropou

  • ISBN

    978-80-87922-02-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    230

  • Strana od-do

    7-230

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Katolická teologická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Katolická teologická fakulta UK

  • Datum konání akce

    25. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku