Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Symbolická moc médií jako pedagogický faktor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290296" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290296 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/14:10282419

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Symbolická moc médií jako pedagogický faktor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teoretická studie mapuje symbolickou moc jako podmínku a prostředek edukačně socializačního působení médií. Představuje koncept symbolické moci, z něhož autor vyvozuje existenci specifického "vzdělávacího programu" médií, dále je diskutována role státu vutváření symbolického prostředí a je argumentováno, že parametry "vzdělávacího programu" médií dominantně definuje stát jako hegemon symbolické moci. Možnosti vytváření opozičních diskursů narušujících symbolickou hegemonii státu a role, kterou v tomtoprocesu hraje mediální výchova, jsou tématem části následující. Na závěr příspěvku je formulována představa mediální gramotnosti jako sociální a občanské kompetence, která jednotlivcům umožní účinněji se zapojit do procesu veřejné komunikace a politického rozhodování.

  • Název v anglickém jazyce

    Symbolic Power as an Educational Factor

  • Popis výsledku anglicky

    The theoretical study explores media symbolic power as the main condition and means of its educational influence. The study introduces the concept of symbolic power, from which author deduces the existence of specific media "educational program". The second part discusses the role of the state in shaping the symbolic environment and stresses the main position state holds in defining parameters of media "educational program" as a dominant hegemon of symbolic power. The possibility of creating oppositiondiscourses potentially disruptive to symbolic hegemony of the state and the role which media education plays in this process is the topic of the next part. At the conclusion of the paper is then formulated concept of media literacy as a social and civiccompetence that enables individuals to participate more effectively in the process of public communication and political decision-making.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    244-258

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus