Symbolická moc médií jako pedagogický faktor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290296" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290296 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11210/14:10282419
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Symbolická moc médií jako pedagogický faktor
Popis výsledku v původním jazyce
Teoretická studie mapuje symbolickou moc jako podmínku a prostředek edukačně socializačního působení médií. Představuje koncept symbolické moci, z něhož autor vyvozuje existenci specifického "vzdělávacího programu" médií, dále je diskutována role státu vutváření symbolického prostředí a je argumentováno, že parametry "vzdělávacího programu" médií dominantně definuje stát jako hegemon symbolické moci. Možnosti vytváření opozičních diskursů narušujících symbolickou hegemonii státu a role, kterou v tomtoprocesu hraje mediální výchova, jsou tématem části následující. Na závěr příspěvku je formulována představa mediální gramotnosti jako sociální a občanské kompetence, která jednotlivcům umožní účinněji se zapojit do procesu veřejné komunikace a politického rozhodování.
Název v anglickém jazyce
Symbolic Power as an Educational Factor
Popis výsledku anglicky
The theoretical study explores media symbolic power as the main condition and means of its educational influence. The study introduces the concept of symbolic power, from which author deduces the existence of specific media "educational program". The second part discusses the role of the state in shaping the symbolic environment and stresses the main position state holds in defining parameters of media "educational program" as a dominant hegemon of symbolic power. The possibility of creating oppositiondiscourses potentially disruptive to symbolic hegemony of the state and the role which media education plays in this process is the topic of the next part. At the conclusion of the paper is then formulated concept of media literacy as a social and civiccompetence that enables individuals to participate more effectively in the process of public communication and political decision-making.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
244-258
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—