Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úvaha o vztahu filosofie, teorie výchovy a dalších vědních oborů v české pedagogické vědě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291263" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291263 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úvaha o vztahu filosofie, teorie výchovy a dalších vědních oborů v české pedagogické vědě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor začíná svůj text rozvahou o filosofii a platónském odkazu pro výchovu. Jádro stati se soustřeďuje na mezníky v teorii výchovy u G. A. Lindnera, Josefa Hendricha, Jana Uhra, Otokara Chlupa. Z poválečné teorie výchovy připomenul některé obecné rysy následné marxistické epochy. Podrobněji analyzoval obrat v teorii výchovy po roce 1989 a dílo nejvýraznějšího českého teoretika výchovy - Jiřího Pelikána.

  • Název v anglickém jazyce

    Thoughts on the Relationship of Philosophy to the Theory of Education in Czech Educational Science

  • Popis výsledku anglicky

    The author starts his article with reflections on philosophy and the Platonic legacy for education. The core of the article concentrates on milestones in the theory of education in Czech pedagogic (G. A. Lindner, Josef Hendrich, Jan Uher and Otokar Chlup). The postwar education theory reminded some general features follow Marxist era. Analyzed in detail turnover theory of education after 1989 and the work of the most prominent Czech theorist of education - Jiri Pelikan.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy

  • ISBN

    978-80-246-2412-9

  • Počet stran výsledku

    35

  • Strana od-do

    49-84

  • Počet stran knihy

    276

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly