Vzdělávací nerovnosti v České republice a sociální změna
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00082003" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00082003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/499" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/499</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-1-7" target="_blank" >10.5817/SP2013-1-7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávací nerovnosti v České republice a sociální změna
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje soudobým teoriím vzdělávacích nerovností, které shrnuje a kategorizuje, aby vzápětí na pozadí stručné analýzy současného stavu terciárního vzdělávání v České republice představil dvě teorie vzdělanostních nerovností: teorie maximálně udržitelných nerovností (Maximally Maintained Inequality; MMI) a teorie efektivně udržovaných nerovností (Effectively Maintained Inequality; EMI).
Název v anglickém jazyce
Inequalities in Education and Social Change in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Article addresses contemporary educational inequality theories which are being summarized and categorized to presently, following a brief analysis of a current state of a tertiary education in the Czech Republic, introduce two vital educational inequality theories: Maximally Maintained Inequality (MMI) and Effectively Maintained Inequality (EMI). At the end of the work, a research design to verify the two aforementioned theoretical models in the Czech university schooling is outlined.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
105-118
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—