Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávací nerovnosti v České republice a sociální změna

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00082003" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00082003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/499" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/499</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-1-7" target="_blank" >10.5817/SP2013-1-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávací nerovnosti v České republice a sociální změna

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se věnuje soudobým teoriím vzdělávacích nerovností, které shrnuje a kategorizuje, aby vzápětí na pozadí stručné analýzy současného stavu terciárního vzdělávání v České republice představil dvě teorie vzdělanostních nerovností: teorie maximálně udržitelných nerovností (Maximally Maintained Inequality; MMI) a teorie efektivně udržovaných nerovností (Effectively Maintained Inequality; EMI).

  • Název v anglickém jazyce

    Inequalities in Education and Social Change in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Article addresses contemporary educational inequality theories which are being summarized and categorized to presently, following a brief analysis of a current state of a tertiary education in the Czech Republic, introduce two vital educational inequality theories: Maximally Maintained Inequality (MMI) and Effectively Maintained Inequality (EMI). At the end of the work, a research design to verify the two aforementioned theoretical models in the Czech university schooling is outlined.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    105-118

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus