Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K vybraným parametrům rozvoje gramatické roviny prostřednictvím metody jevištního tvaru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291290" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291290 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K vybraným parametrům rozvoje gramatické roviny prostřednictvím metody jevištního tvaru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku představujeme lingvodidaktickou metodu jevištního tvaru (dále MJT), která je aplikována ve výuce češtiny pro cizince. Primárním cílem MJT je pozitivně ovlivňovat nabývání řeči. Prostřednictvím divadelních postupů studentům pomáháme překonávat strach z aktivní jazykové produkce (tzn. snížovat strach udělat při mluvení chybu) a posilovat komunikační, interakční a sociální dovednosti. Základní jednotkou této metody je prožitek, přesto nesnižujeme význam skutečnosti, že získávání kognitivních znalostí je ve výuce cizích jazyků nenahraditelné. V druhé části se proto zabýváme přístupem MJT ke gramatické rovině. Naše pojetí mluvnice vysvětlujeme na gramatických potížích, jež se pravidelně vyskytují u uživatelů češtiny jako cizího jazyka. Na vybranýchmluvnických jevech uvádíme možnosti zprostředkování gramatiky prostřednictvím uvedených prožitkových aktivit.

  • Název v anglickém jazyce

    Approach in grammar through theatre pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    In this article we present a lingvodidactic method called theatre pedagogy (referred to in the following text as "MJT"), which is used in teaching Czech for foreigners. The primary goal of MJT is to positively influence the acquisition of language. Through theatre practices we help students to overcome their fear when talking (ie, reduce the fear of making a mistake while speaking) and strengthen communication, interaction and social skills. The basic pillar of this method is learning through experience. Nevertheless, the importance of cognitive learning is essential and not to be ignored. This is the reason why in the second part of the article, we explain the MJT approach to teaching grammar. The focus is on grammatical difficulties that regularly occur when using Czech as a foreign language. Selected phrases are used to show the possibilities of teaching grammar through experience driven activities such as theatre.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nová čeština doma a ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    61-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus