Mongolian ethnopedagogy - A preliminary study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10292159" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10292159 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mongolian ethnopedagogy - A preliminary study
Popis výsledku v původním jazyce
The author presents a brief outline of the ethnopedagogic approach to studying Mongolian culture, supplemented by examples of this approach.Using examples of field research the author discusses three main pillars of the life of children in Mongolia: thecommunity as tutor, nature as teacher, playmate and game, and cattle a form of children's activity.
Název v anglickém jazyce
Mongolian ethnopedagogy - A preliminary study
Popis výsledku anglicky
The author presents a brief outline of the ethnopedagogic approach to studying Mongolian culture, supplemented by examples of this approach.Using examples of field research the author discusses three main pillars of the life of children in Mongolia: thecommunity as tutor, nature as teacher, playmate and game, and cattle a form of children's activity.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mongolo-Tibetica Pragensia
ISSN
1803-5647
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
105-119
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—