Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Sám o sobě existuje jen dobrý osud" : Teorie dramatu Antona Müllera v kontextu středoevropské estetiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10293694" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10293694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Sám o sobě existuje jen dobrý osud" : Teorie dramatu Antona Müllera v kontextu středoevropské estetiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této studie je umístit teorii dramatu, kterou Anton Müller (1792-1843), profesor estetiky na Pražské Univerzitě, formuloval v sérii přednášek z roku 1831, do kontextu tehdejší středoevropské estetiky. Proto nastiňuje dvě současné diskuze jakožto pozadí ke komparaci, které reprezentují intepretace dramatu zformulované v estetických přednáškách Müllerových pražských předchůdců a vlivné rakouské úvahy z prvních tří desetiletí devatenáctého století. Srovnání s myšlenkami a teoriemi Augusta Gottlieba Meißnera (1753-1807) a Johanna Heinricha Dambecka (1774-1820) ukazuje, že Müllerova teorie dramatu již nebyla v souladu s osvíceneckými principy dramatu, zatímco porovnání s tehdejšími renomovanými úvahami Josepha Schreyvogela (1768-1832), Heinricha Josepha von Collina (1771-1811), Augusta Wilhelma Schlegela (1767-1845), Karla Wilhelma Ferdinanda Solgera (1780-1819), Wilhelma von Schütze (1776-1847), Matthäuse von Collina (1779-1824) a MIchaela Leopolda Enk von der Burga (1788-1843) předs

  • Název v anglickém jazyce

    "As Such, There is Only a Good Fate" : Anton Müller's Theory of Drama in the Context of Central-European Aesthetics

  • Popis výsledku anglicky

    The essay aims at situating the theory of drama formulated in a lecture series given in 1831 by Anton Müller (1792-1843), Professor of Aesthetics at Prague University, within the context of Central-European aesthetics of the day. Therefore, two contemporaneous discussions are outlined to provide a background for the comparison. They are represented by drama interpretations laid down in aesthetic lectures of Müller's predecessors in Prague and influential Austrian reflections on drama dating from the first three decades of the nineteenth century. The comparison with the ideas and theories of August Gottlieb Meißner (1753-1807) and Johann Heinrich Dambeck (1774-1820) demonstrates that Müller's theory of drama was no longer in accordance with Enlightenment drama principles, while the comparison with the then renowned reflections of Joseph Schreyvogel (1768-1832), Heinrich Joseph von Collin (1771-1811), August Wilhelm Schlegel (1767-1845), Karl Wilhelm Ferdinand Solger (1780-1819), Wilhelm

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bohemica litteraria

  • ISSN

    1213-2144

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    54-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus