Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proč neslyšící neumí česky?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10293913" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10293913 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proč neslyšící neumí česky?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka se zamýšlí nad přesvědčením mnohých českých učitelů: "Neslyšící žáci češtinu moc neumí, protože je to pro ně cizí jazyk." Upozorňuje, že výuka cizí jazyků patří k běžným vzdělávacím činnostem a není důvod domnívat se, že čeští neslyšící žáci jí nejsou schopni. Domnívá se, že je čas změnit stávající paradigma na paradigma nové: "Někteří čeští neslyšící jsou primárně uživateli českého znakového jazyka. Čeština je pro ně druhý jazyk. Postupy výuky českého znakového jazyka se neliší od obecných zásad známých pro výuku mateřského jazyka. Češtinu se učí metodami běžně používanými při výuce druhých/cizích jazyků a jsou v ní stále lepší a lepší."

  • Název v anglickém jazyce

    Why the Deaf failing in Czech language?

  • Popis výsledku anglicky

    The author muses conviction of many Czech teachers: "Deaf pupils failing in Czech language, because it is a foreign language for them." She points out that teaching foreign languages is a conventional part of educational activities and there is no reasonto believe that the Czech Deaf are not able to handle it. She believes, the time to change the current paradigm to the new paradigm has come: "Some of Czech Deaf are the Czech Sign Language users, at the first. Czech is their second language. Methods ofteaching Czech Sign Language must be based on the general principles used in the mother language education. And Czech language learning must respects methods commonly used in the second/foreign language education. In complying these principles, the Deafwill be successful in Czech."

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů