Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj dovednosti psaní u neslyšících žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10452682" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10452682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/" target="_blank" >https://doi.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj dovednosti psaní u neslyšících žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato práce má nejen praktickou, ale i velkou politickou důležitost. Zprostředkování češtiny neslyšícím se totiž často nevěnuje dostatečná pozornost, a to i přesto že neslyšící jsou občany České republiky. Pokud neslyšícím nebude poskytován dostatečný přístup ke vzdělání, tedy pokud nebudou vedeni k rozvíjení schopnosti funkčně číst (následně studovat) v češtině, lze situaci vnímat jako nedostatečné poskytování kvalitního vzdělání pro minoritní skupinu občanů. Toto byl jeden z mnoha důvodů, proč vznikla tato komplexní publikace, v níž se mimo jiné nachází kapitola týkající se řečové dovednosti psaní. Kapitola &quot;Rozvoj dovednosti psaní u neslyšících žáků&quot; zprostředkovává možnosti rozvíjení dovednosti psaní u neslyšících žáků, kteří mají psanou češtinu jako jazyk druhý - jejich prvním jazykem je český znakový jazyk. Po představení teoretického základu (např. podkapitola Psaní v didaktickém procesu) jsou prezentována specifika, která jsou spojena s psaním textů neslyšících žáků. Popsáním specifik se mj. vytváří báze pro nutné budoucí analýzy psaného projevu neslyšících. Na závěr kapitoly je komentována ukázka z učebnice češtiny pro cizince, jsou komentovány konkrétní přeložené aktivity a jsou navrhovány jejich modifikace pro funkční použití ve výuce češtiny pro neslyšící.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech language teaching for pupils with hearing loss

  • Popis výsledku anglicky

    This work is not only practical but also of great political importance. The provision of Czech to the deaf is often not given enough attention, even though the deaf are citizens of the Czech Republic. If the deaf are not given sufficient access to education, i.e. if they are not encouraged to develop the ability to functionally read (and subsequently study) in Czech, the situation can be perceived as a lack of provision of quality education for a minority group of citizens. This was one of the many reasons why this comprehensive publication was produced, which includes, among other things, a chapter on the language skill of writing. The chapter &quot;Czech language teaching for pupils with hearing loss&quot; focuses on the possibilities of developing the writing skills of the Deaf learners who have written Czech as a second language because their first language is Czech Sign Language. After introducing the theoretical background (e.g., subchapter Writing in the didactic process), the specifics related to the writing of texts by Deaf pupils are presented. The description of these specifics forms a key basis for future necessary analyses of the written expression of the Deaf pupils. At the end of the chapter, a sample textbook of Czech for foreigners as well as the used activities are commented on, and modifications are suggested for their functional use in teaching Czech to Deaf learners.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením

  • ISBN

    978-80-7481-241-5

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    88-105

  • Počet stran knihy

    137

  • Název nakladatele

    Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly