Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluace nemanuálních komponentů českého znakového jazyka žáky se sluchovým postižením při komunikaci s pedagogy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145986" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33145986 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Evaluace nemanuálních komponentů českého znakového jazyka žáky se sluchovým postižením při komunikaci s pedagogy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vychází z dizertační práce, která věnuje pozornost výuce předmětu Český znakový jazyk na základních školách pro sluchově postižené v České republice a zaměřuje se zejména na observaci nemanuálních komponentů znakového jazyka. Příspěvek seznamuje s výsledky jednoho z dílčích výzkumů dizertační práce, kterým je evaluace nemanuálních faktorů jako nositelů gramatických významů v českém znakovém jazyce. Poukazuje na specifika intrakulturní komunikace neslyšících a chyby slyšících pedagogů při užívání nemanuálních komponentů ve vzdělávacím procesu při komunikaci s neslyšícími žáky.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of non-manual components of Czech Sign Language by learners with hearing impairments during communication with educators

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is based on a dissertation that pays attention to teaching Czech Sign Language at primary schools for hearing impaired pupils in the Czech Republic and focuses mainly on the observation of non-manual components of Sign Language. The contribution introduces the results of a research sub-thesis, which is the evaluation of non-manual factors as carriers of grammatical meanings in Czech Sign Language. It highlights specifics of intracultural communication of the deaf and errors that hearing educators make when using non-manual components in the educational process when communicating with deaf learners.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IV. Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky

  • ISBN

    978-80-87952-00-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2891 - 2900

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    9. 12. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku