Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nemanuální faktory Českého znakového jazyka jako součást komunikace mezi žáky se sluchovým postižením a pedagogem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33148846" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33148846 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nemanuální faktory Českého znakového jazyka jako součást komunikace mezi žáky se sluchovým postižením a pedagogem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Neslyšící člověk se dívá, pohybuje se, chová se a jedná jinak, než kdyby slyšel, protože je odkázán na viditelný svět beze zvuků. Z absence zvukových vjemů vycházejí i konvenční pravidla neslyšící komunity. V příspěvku bude prezentován výzkum, který bylproveden na základních a středních školách pro sluchově postižené v České republice. Cílem je poukázat na důležitost nemanuálních nosičů znakového jazyka při komunikaci mezi slyšícím pedagogem a žákem (studentem) se sluchovým postižením. Příspěvek uvádí,v čem slyšící pedagogové při komunikaci chybují a co žáci (studenti) se sluchovým postižením postrádají v komunikaci s pedagogem.

  • Název v anglickém jazyce

    Nom-Manual Aspects of Czech Sign Language as Part of the Communication between Pupils of Hearing Impaired Learners and Educators

  • Popis výsledku anglicky

    Deaf people look, move, behave and act differently than if they heard, as they depend on the visible world without sound. Conventional rules of the deaf community are based on the absence of auditory perceptions. The contribution presents a research which was carried out at primary and secondary schools for the hearing impaired in the Czech Republic. The aim is to highlight the importance of non-manual carriers of sign language for communication between a hearing educator and a pupil (student) with hearing disabilities. The contribution presents mistakes that hearing educators make in the communication and what pupils (students) with hearing disabilities lack in a communication with the educator.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Špeciálny pedagog

  • ISSN

    1338-6670

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    70-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus