Nemanuální faktory Českého znakového jazyka jako součást komunikace mezi žáky se sluchovým postižením a pedagogem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33148846" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33148846 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nemanuální faktory Českého znakového jazyka jako součást komunikace mezi žáky se sluchovým postižením a pedagogem
Popis výsledku v původním jazyce
Neslyšící člověk se dívá, pohybuje se, chová se a jedná jinak, než kdyby slyšel, protože je odkázán na viditelný svět beze zvuků. Z absence zvukových vjemů vycházejí i konvenční pravidla neslyšící komunity. V příspěvku bude prezentován výzkum, který bylproveden na základních a středních školách pro sluchově postižené v České republice. Cílem je poukázat na důležitost nemanuálních nosičů znakového jazyka při komunikaci mezi slyšícím pedagogem a žákem (studentem) se sluchovým postižením. Příspěvek uvádí,v čem slyšící pedagogové při komunikaci chybují a co žáci (studenti) se sluchovým postižením postrádají v komunikaci s pedagogem.
Název v anglickém jazyce
Nom-Manual Aspects of Czech Sign Language as Part of the Communication between Pupils of Hearing Impaired Learners and Educators
Popis výsledku anglicky
Deaf people look, move, behave and act differently than if they heard, as they depend on the visible world without sound. Conventional rules of the deaf community are based on the absence of auditory perceptions. The contribution presents a research which was carried out at primary and secondary schools for the hearing impaired in the Czech Republic. The aim is to highlight the importance of non-manual carriers of sign language for communication between a hearing educator and a pupil (student) with hearing disabilities. The contribution presents mistakes that hearing educators make in the communication and what pupils (students) with hearing disabilities lack in a communication with the educator.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Špeciálny pedagog
ISSN
1338-6670
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
70-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—