Dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením v prostředí běžné školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F09%3A00011085" target="_blank" >RIV/61989592:15510/09:00011085 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením v prostředí běžné školy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie bylo porovnat dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením na druhém stupni základní školy s jejich spolužáky bez sluchového postižení. Studie se zúčastnili integrovaní žáci se sluchovým postižením (n = 7), jejichž průměrný věk byl 14,43 ? 1,27 let. Tito žáci byli porovnáváni se svými spolužáky ve třídě (n = 125; věk 13,75 ? 0,97 let). Ve sběru dat byl použit standardizovaný dotazník DEMOR (dimenze emočních reakcí). Při vzájemném skupinovém porovnání integrovaných žáků se sluchovým postižením s jejich spolužáky nejsou zřejmé rozdíly. Nicméně byly zjištěny pozitivní vztahy k tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením, kde při srovnání v rámci třídy byly patrné emotivnější reakce těchto žáků. Obavy žáků se sluchovým postižením z komunikačních nedorozumění, opožděných reakcí na zahájení akce, případně obavy z poškození sluchadla při kontaktních sportech realizovaných v rámci tělesné výchovy se projevily u dimenze pocitů úzkosti a napětí. Přizpů
Název v anglickém jazyce
Dimensions of emotional reactions in physical education by pupils who are deaf or hard of hearing in general schools settings
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study was to compare the dimensions of emotional reactions of pupils who are deaf or hard of hearing with their classmates without hearing loss at basic school (grades 6th?9th) enrolled in physical education classes. Participants in this study were integrated pupils who are deaf or hard of hearing (n = 7), whose average age was 14.43 ? 1.27 years. These pupils were compared with their classmates (n = 125; age 13.75 ? 0.97 years). The standardized questionnaire DEMOR (dimensions of emotional reactions) was used in data collection. When comparing interrelationships between the groups of integrated pupils who are deaf or hard of hearing with their hearing classmates, there are not any obvious differences. Nevertheless, positive relationships to physical education by pupils who are deaf or hard of hearing were found. When comparing students within the class, there was evidence of more emotive reactions displayed among deaf and hard of hearing pupils. Pupils who are deaf
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP176" target="_blank" >GP406/07/P176: Komparace integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—