Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotions in the physical activities of Czech students who are deaf or hard of hearing in general and special education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155611" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155611 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://efsupit.ro/" target="_blank" >http://efsupit.ro/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7752/jpes.2015.04126" target="_blank" >10.7752/jpes.2015.04126</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emotions in the physical activities of Czech students who are deaf or hard of hearing in general and special education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Positive and negative emotional reactions have been examined in the second stage of elementary school after physical education classes through examinations involving students who are deaf or hard of hearing (N = 7, mean of age = 14.43 years, SD = 1.27),their hearing classmates (N = 125, mean of age = 13.75 years, SD = 0.97) and students who are deaf or hard of hearing in schools for the deaf (N = 32, mean of age = 15.19 years, SD = 1.24). In the evaluation of negative emotional reactions, significantlyhigher values were found in deaf or hard of hearing students who were included in a general school than in students in schools for the deaf. Differences were found in the dimensions of the feelings of fatigue, frustration, anger, discomfort, negative attitudes towards physical education and sport. The worries of students who are deaf or hard of hearing in mainstream education about communication misunderstandings, delayed reactions to starting an action or worries about damage to their

  • Název v anglickém jazyce

    Emotions in the physical activities of Czech students who are deaf or hard of hearing in general and special education

  • Popis výsledku anglicky

    Positive and negative emotional reactions have been examined in the second stage of elementary school after physical education classes through examinations involving students who are deaf or hard of hearing (N = 7, mean of age = 14.43 years, SD = 1.27),their hearing classmates (N = 125, mean of age = 13.75 years, SD = 0.97) and students who are deaf or hard of hearing in schools for the deaf (N = 32, mean of age = 15.19 years, SD = 1.24). In the evaluation of negative emotional reactions, significantlyhigher values were found in deaf or hard of hearing students who were included in a general school than in students in schools for the deaf. Differences were found in the dimensions of the feelings of fatigue, frustration, anger, discomfort, negative attitudes towards physical education and sport. The worries of students who are deaf or hard of hearing in mainstream education about communication misunderstandings, delayed reactions to starting an action or worries about damage to their

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Physical Education and Sport

  • ISSN

    2247-8051

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    823-828

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus