Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tělesná výchova a preference volnočasových aktivit u žáků se sluchovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10218254" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10218254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tělesná výchova a preference volnočasových aktivit u žáků se sluchovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této studie bylo komparovat dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením (SP), kteří studovali ve škole pro SP, s dimenzemi emočních reakcí u žáků se SP, kteří byli integrováni v běžné škole. Dílčím cílem bylo srovnat preference volnočasových aktivit a informovanost žáků se SP v obou typech škol o sportovních soutěžích týkajících se této komunity a sportu obecně. Studie se zúčastnili integrovaní žáci se SP (n = 7) z druhého stupně běžných škol, jejichž průměrný věk byl14,43 +- 1,27 roku. Tito žáci byli porovnáváni s žáky (n = 32), kteří studovali ve školách pro sluchově postižené, průměrný věk byl 15,19 +- 1,24 roku. Ve škole pro SP, která byla vyhodnocena samostatně, bylo zahrnuto 27 žáků se SP s průměrným věkem 15,41 +- 1,28 roku. K hodnocení dimenzí emočních reakcí u žáků se SP bylo použito standardizovaného dotazníku DEMOR, který byl adaptován s ohledem na podmínky žáků se SP. V prezentované studii byly zjištěny pozitivní vztahy k tělesné výchově

  • Název v anglickém jazyce

    Physical education and leisure time preferences of pupils who are deaf or hard of hearing

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to compare the dimensions of emotional reactions of pupils who are deaf or hard of hearing (D/HH) in schools for the deaf and those compare with integrated pupils who are D/HH at basic school (grades 6th-9th) enrolled in physical education classes. It was also compared preferences in leisure time activities and the knowledge of pupils who are D/HH in both schools settings with regard to sport and sports activities related to this community. Participants in this study were integrated pupils who are D/HH (n = 7, 14.43 +- 1.27 years). These pupils were compared with pupils from schools for the deaf (n = 32; age 15.19 +- 1.24 years). At school for the deaf who was evaluated separately, were included 27 pupils who are D/HH (n =27, age 15.41 +- 1.28 years). The standardized questionnaire DEMOR (dimensions of emotional reactions) was used in data collection. In presented study positive relationships to physical education in pupils who are D/HH were found.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP176" target="_blank" >GP406/07/P176: Komparace integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tělesná kultura

  • ISSN

    1211-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    110

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus