Tělesná výchova a preference volnočasových aktivit u žáků se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10218254" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10218254 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tělesná výchova a preference volnočasových aktivit u žáků se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této studie bylo komparovat dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením (SP), kteří studovali ve škole pro SP, s dimenzemi emočních reakcí u žáků se SP, kteří byli integrováni v běžné škole. Dílčím cílem bylo srovnat preference volnočasových aktivit a informovanost žáků se SP v obou typech škol o sportovních soutěžích týkajících se této komunity a sportu obecně. Studie se zúčastnili integrovaní žáci se SP (n = 7) z druhého stupně běžných škol, jejichž průměrný věk byl14,43 +- 1,27 roku. Tito žáci byli porovnáváni s žáky (n = 32), kteří studovali ve školách pro sluchově postižené, průměrný věk byl 15,19 +- 1,24 roku. Ve škole pro SP, která byla vyhodnocena samostatně, bylo zahrnuto 27 žáků se SP s průměrným věkem 15,41 +- 1,28 roku. K hodnocení dimenzí emočních reakcí u žáků se SP bylo použito standardizovaného dotazníku DEMOR, který byl adaptován s ohledem na podmínky žáků se SP. V prezentované studii byly zjištěny pozitivní vztahy k tělesné výchově
Název v anglickém jazyce
Physical education and leisure time preferences of pupils who are deaf or hard of hearing
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study was to compare the dimensions of emotional reactions of pupils who are deaf or hard of hearing (D/HH) in schools for the deaf and those compare with integrated pupils who are D/HH at basic school (grades 6th-9th) enrolled in physical education classes. It was also compared preferences in leisure time activities and the knowledge of pupils who are D/HH in both schools settings with regard to sport and sports activities related to this community. Participants in this study were integrated pupils who are D/HH (n = 7, 14.43 +- 1.27 years). These pupils were compared with pupils from schools for the deaf (n = 32; age 15.19 +- 1.24 years). At school for the deaf who was evaluated separately, were included 27 pupils who are D/HH (n =27, age 15.41 +- 1.28 years). The standardized questionnaire DEMOR (dimensions of emotional reactions) was used in data collection. In presented study positive relationships to physical education in pupils who are D/HH were found.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP176" target="_blank" >GP406/07/P176: Komparace integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
110
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—