Výchova k aktivnímu pohybovému režimu u žáků se sluchovým postižením [CD]
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F09%3A00011196" target="_blank" >RIV/61989592:15510/09:00011196 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova k aktivnímu pohybovému režimu u žáků se sluchovým postižením [CD]
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem dílčí studie bylo popsat současnou situaci ve vzdělávání individuálně integrovaných žáků se sluchovým postižením z hlediska výchovy k aktivnímu pohybovému režimu ve volnočasových aktivitách v běžných základních školách. Sedm žáků se sluchovým postižením bylo dotazováno ohledně základních anamnestických dat, obecných podmínek ve školním prostředí. Žáci byli rovněž dotazováni ohledně znalostí souvisejících se sportem a preferencí mimoškolních aktivit. I když žáci se většinou zúčastňovali mimoškolních pohybových a sportovních aktivit, neměli žádné informace o úspěšných neslyšících sportovcích a většina nevěděla o deaflympiádě. Probíhající kurikulární reforma je pro učitele vzdělávací oblasti Člověk a zdraví příležitostí k upravení a doplnění učiva tak, aby více podpořili rozvoj žáků se sluchovým postižením v oblasti školního vzdělávání a vytvořili solidní základy pro jejich zdravý životní styl. Proto je důležité motivovat cílenou nabídkou učitele tělesné výchovy k zapojení se do pro
Název v anglickém jazyce
Physical activity regimen of pupils who are deaf and hard of hearing in general education [CD]
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study was to describe how recent conditions are in general education of pupils who are deaf and hard of hearing from viewpoint of leading to active physical activity regimen. Seven pupils who are deaf and hard of hearing were interviewed regarding basic biographic data, general conditions in school placement. Pupils were also asked about the knowledge related to sport and preferred extracurricular activities. Although pupils participated mostly in extracurricular physical and sport activities they had no knowledge about deaf elite athletes and most of them did not know about deaflympics. Ongoing curricular reform is an opportunity for teachers to revise school curricula programmes to further promote the health and academic success of pupils who are deaf and hard of hearing. Therefore, is very important to offer and motivate physical education teachers to engage in lifelong learning and become collaborative partners while pursuing research and remaining current in th
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP176" target="_blank" >GP406/07/P176: Komparace integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2nd international conference Health Education and Quality of Life
ISBN
978-80-7394-180-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
418
Strana od-do
—
Název nakladatele
Jihočeská univerzita
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—