Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Health and physical education as an important part of school curricula: A comparison of schools for the deaf in the Czech Republic and the United States

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10218256" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10218256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Health and physical education as an important part of school curricula: A comparison of schools for the deaf in the Czech Republic and the United States

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to describe and compare how physical education classes and healthy lifestyle concepts are taught in selected Czech and U.S. schools for the deaf. Professionals who participated in the study included principals and teachers employed by 4 schools for the deaf. Data from schools were collected during the summer and fall semesters, and subsequent interviews were conducted with the principals and physical education teachers. Unique characteristics were exhibited by each of the 4schools. The settings for extracurricular physical and sports activities varied by school type (residential or non-residential). Findings indicated that the general trend in physical education has changed from a focus on sports performance to health promoting activities. There were opportunities for teachers to revise school curricula programs to further promote the health and academic success of students who are deaf and hard of hearing.

  • Název v anglickém jazyce

    Health and physical education as an important part of school curricula: A comparison of schools for the deaf in the Czech Republic and the United States

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to describe and compare how physical education classes and healthy lifestyle concepts are taught in selected Czech and U.S. schools for the deaf. Professionals who participated in the study included principals and teachers employed by 4 schools for the deaf. Data from schools were collected during the summer and fall semesters, and subsequent interviews were conducted with the principals and physical education teachers. Unique characteristics were exhibited by each of the 4schools. The settings for extracurricular physical and sports activities varied by school type (residential or non-residential). Findings indicated that the general trend in physical education has changed from a focus on sports performance to health promoting activities. There were opportunities for teachers to revise school curricula programs to further promote the health and academic success of students who are deaf and hard of hearing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP176" target="_blank" >GP406/07/P176: Komparace integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American Annals of the Deaf

  • ISSN

    0002-726X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    155

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus